همایش ملی «قرآن‌باوری، انسان معاصر و دانش روز» برگزار می‌شود
کد خبر: 3740334
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
شهریور ماه سال جاری؛

همایش ملی «قرآن‌باوری، انسان معاصر و دانش روز» برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ همایش ملی «قرآن‌باوری، انسان معاصر و دانش روز» شهریور ماه سال جاری از سوی دانشکده اصول‌‌الدین برگزار می‌شود.

همایش ملی «قرآن‌باوری، انسان معاصر و دانش روز» برگزار می‌شوداحمد محمدی‌نژاد، دبیر اجرایی اولین همایش ملی «قرآن‌باوری، انسان معاصر و دانش روز» در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: این همایش توسط دانشکده اصول الدین و با همکاری پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه قم و دانشگاه آزاد اسلامی قم، موسسه فرهنگی منشور ثالث و موسسه بنیان پویاپژوه اندیشه در شهریور ماه 1397 برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش مذکور به منظور اشاعه و تعمیق هر چه بیشتر معارف وحیانی کتاب مبین و تحقیق و تدقیق در آموزه‌های انسان‌ساز و جاوید پیامبر خاتم (ص)، با رویکرد علمی پژوهشی برگزار خواهد شد افزود: مقالات این همایش در ISC نمایه خواهند شد.

محمدی‌نژاد از دریافت 125 اثر خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، 69 اثر حائز رتبه مقالات برگزیده و 15 اثر به عنوان چکیده، مورد پذیرش قرار گرفت که آثار ارسالی از سوی  اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی(ارشد و دکتری) از دانشگاه و مراکز آموزش عالی سراسر کشور و طلاب حوزه علمیه و همچنین شماری از اساتید دانشگاه‌های عراق ارسال شده است.

وی بیان کرد: آثار برگزیده همایش در قالب کتاب الکترونیکی و چاپی، شامل شش مجلد مجموعه مقالات برگزیده و یک مجلد مجموعه چکیده‌های برگزیده، در روز برگزاری به صاحبان آثار تقدیم می‌شود.

محمدی‌نژاد عنوان کرد: محورهای این همایش، شامل؛ قرآن و چالش‌های اجتماعی، قرآن و علوم روز، قرآن، کلام و معارف اعتقادی، اخلاق در قرآن، هنجارها و ناهنجارها، قرآن، سیاست و حکومت، قرآن و گرایش‌ها و رویکردهای نوین ادبی، ترجمه‌های قرآن در بوته نقد، سنجش و ارزیابی تفاسیر قرآن، جامعه، خانواده و زن از منظر قرآن، قرآن و آینده‌پژوهی و... بوده است.

دبیر اجرایی این همایش گفت: مهدی شهیدی به عنوان دبیر همایش، دکتر سیدمحمد رضی مصطفوی‌نیا، به عنوان دبیر علمی، فعالیت دارند.

انتهای پیام

captcha