اقامه نماز عید قربان در ۱۰۰ نقطه لرستان
کد خبر: 3740351
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

اقامه نماز عید قربان در ۱۰۰ نقطه لرستان

گروه اجتماعی ـ نماز عید سعید قربان چهارشنبه، ۳۱ مرداد در یکصد نقطه لرستان ازجمله مصلی‌های نماز جمعه، مساجد و بقاع متبرکه اقامه می‌شود.

اقامه نماز عید قربان در 100 نقطه لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، نماز عید قربان صبح روز چهارشنبه، 31 مرداد در بیش‌از ۱۰۰ نقطه استان اقامه خواهد شد که در شهرستان خرم‌آباد این نماز در محل مصلای الغدیر این شهر اقامه می‌شود.
همچنین نماز عید قربان در سایر شهرستان‌های استان لرستان به امامت ائمه جمعه شهرستان‌های استان در مصلاهای نمازجمعه اقامه خواهد شد. در بعضی شهرهای استان نیز نماز عید سعید قربان در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص اقامه خواهد شد.

نگاهی به فلسفه عید قربان
عید قربان یادآور تسلیم نشدن در برابر هواهای نفسانی و اطاعت از معبود و اوج بندگی بوده که مومنان و مسلمانان در این روز با الگو گرفتن از آموزه‌های دینی و اعتقادی در برابر معبود خود سر تسلیم فرود می‌آورند.عید قربان، روز رهایی از تعلقات دنیوی است، عید قربان روز غلبه بر شیطان، روز عبودیت و بندگی خداوند متعال و روز همبستگی و انسجام امت اسلامی و نشان دادن قدرت اسلام است.
فلسفه عید قربان به نمایش گذاشتن وحدت و قدرت امت اسلامی در برابر دشمنان در سرزمین وحی است، روز عید قربان، روز تقویت روحیه همدلی و اخوت و برادری مسلمانان است.

انتهای پیام

captcha