شرکت سالانه ۱۵۰۰ بروجردی در دوره‌های طرح حفظ قرآن
کد خبر: 3740393
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

شرکت سالانه ۱۵۰۰ بروجردی در دوره‌های طرح حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اوقاف بروجرد با بیان این‌که اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد در سال گذشته در اجرای مطلوب طرح‎های قرآنی از جمله تربیت حافظان قرآن به‌عنوان شهرستان نمونه استانی یا کشوری انتخاب شده است، اظهارکرد: سالانه هزار و پانصد نفر در این شهرستان در طرح تربیت حافظان قرآنی شرکت می‎کنند.

شرکت سالانه ۱۵۰۰ بروجردی در دوره‌های طرح حفظ قرآن

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی ارکبان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد‌ امروز، 30 مردادماه در جمع خبرنگاران به اجرای طرح‎های آرامش بهاری، نشاط معنوی، ضیافت الهی و بصیرت عاشورایی توسط اداره اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌ شده در راستای احیای موقوفات مجهول، تعداد ۵ موقوفه مجهول در این شهرستان احیاء شده است.

وی به طرح دعاوی علیه موقوفه‎خواران در دادگستری شهرستان اشاره کرد و افزود: در راستای مبارزه با موقوفه‌خواری، در حال حاضر ۱۰ پرونده در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

ارکبان با ذکر این مطلب که اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد در سال گذشته در اجرای مطلوب طرح‎های قرآنی از جمله تربیت حافظان قرآن به‌عنوان شهرستان نمونه استانی یا کشوری انتخاب شده است، تصریح کرد: سالانه هزار و پانصد نفر در این شهرستان در طرح تربیت حافظان قرآنی شرکت می‎کنند.

بقاع متبرکه بروجرد با بیشترین زائر کمترین نذورات را دارند
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد از افزایش تعداد رقبات موقوفه شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاصر تعداد یک‌هزار و 300 رقبه تجاری، مسکونی، صنعتی و کشاورزی در بروجرد وجود دارد، کمااینکه تلاش با برای ایجاد موقوفه در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است.

وی به عدم وجود موقوفاتی با نیت ازدواج در سطح شهرستان بروجرد اشاره کرد و با ذکر این مطلب که بقاع متبرکه این شهرستان بیشترین زائر و کمترین نذورات را در مقایسه با سایر شهرستان‎های لرستان دارند، خاطرنشان کرد: این در حالی‌ است که نمی‎توان سهم نذورات حوزه‎های عمرانی، جاری و فرهنگی را در بخش‎های دیگر هزینه کرد و مهم‌ترین ویژگی اوقاف بروجرد داشتن شفافیت مالی است.

انتهای پیام

captcha