سیستم آموزشی حال حاضر در آینده فرزندانمان هیچ نقشی ندارد
کد خبر: 3740432
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
چرا بیکار می‌مانیم؟ /۳

سیستم آموزشی حال حاضر در آینده فرزندانمان هیچ نقشی ندارد

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی گفت: در حال حاضر آموزش‌های ما براساس کارآموزی و هنرآموزی نیست و این امر ضعف نظام آموزشی را نشان می‌دهد.

سیستم‌های آموزشی حال حاضر، در آینده فرزندانمان هیچ نقشی ندارندمحسن شرکا، رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرای خراسان بزرگ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: باید افراد ظرفیت‌های خود را شناسایی کنند تا بتوانند یک کارآفرین باشند. سیستم آموزش ما مریض است. یعنی این سیستم در حال خوراندن فعالیت‌های تئوری به بچه‌های ماست که این آموزش‌ها مطلقا در زندگی آینده فرزندان ما هیچ نقشی ندارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر آموزش‌های ما براساس کارآموزی، هنرآموزی و حرفه و فن‌آموزی نیست و این امر ضعف نظام آموزشی را نشان می‌دهد.

امروزه فرهنگ ما کار محور نیست
رییس کانون کارآفرینان توسعه گرای خراسان بزرگ با بیان اینکه امروزه فرهنگ ما کار محور نیست، افزود: ما برای کار ارزش قائل نیستیم و این امر به ضعف‌های آموزشی و فرهنگی ما بازمی‌گردد.
شرکا خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش‌های ارائه شده به شیوه درستی نیست و این آموزش‌ها مبتنی به هنر، کارآموزی و حرفه و فن‌آموزی نیست؛ پس نمی‌تواند حاصل نتیجه‌بخشی داشته باشد.
وی تصریح کرد: آموزش بر اساس سلیقه و علایق افراد نیست. اگر امروز بیش از ۹۵ درصد جوانان بپرسید که دوست دارید چه کاره شوید، اکثر آن‌ها مهندس و دکتر پاسخ می‌دهند. در صورتی که در کشورهای اروپایی و سایر کشورها زمانی که نگاه می‌کنید ارزش کار یک کسی که پاکبان است با ارزش کاری یک رییس جمهور یکسان است فقط قالب آن فرق دارد.

متاسفانه در کشور ما پشت میز نشستن عادت افراد است
رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما پشت میز نشستن عادت افراد است. ضريب ريسک در صنايع كوچک پايين تر از صنايع بزرگ است و شكل‌گيري صنايع كوچک به صورت خوشه‌هاي صنعتي در تكميل ارزش افزوده بسيار مؤثر خواهد بود و تاثير شوک‌ها و تكانه ها روي صنايع خرد و كوچک به مراتب كمتر از صنايع بزرگ است. سرمايه‌گذاري در صنايع كوچک ريسک كمتري دارد و جمعيت بيشتري مي‌توانند براي سرمايه گذاري ورود پيدا كنند.
شرکا بیان کرد: ما باید برای دهک‌های رو به پایین جامعه بستر شغل را آماده کنیم. چیزی که مسلم است این بوده که صنايع كوچک در شرايط نرمال زمان كمتري براي موفقيت طی خواهد نمود.وی گفت: چیزی که مسلم است، این بوده که کودکان ما در جامعه رشد می‌کنند و زمانی که به یک بلوغ نسبی دست پیدا کنند، نقش آن ها در جامعه پررنگ‌تر می‌شود. در حال حاضر کودکان ما در بستر جامعه در حال رشد هستند و خانواده کمتر تاثیری را بر آن ها می‌گذارد که همین امر نتایج غیرقابل جبرانی را در بر دارد.

انتهای پیام

captcha