ایجاد شبكه مساجد جهان اسلام در فضای مجازی خلأ رسانه‌ای را جبران می‌كند
کد خبر: 3740436
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
آیت‌الله دژكام:

ایجاد شبكه مساجد جهان اسلام در فضای مجازی خلأ رسانه‌ای را جبران می‌كند

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه تمام مساجد جهان اسلام در قالب یك شبكه باید با هم تعامل داشته باشند، گفت: اگر این كار انجام شود، مسلماً خلأیی كه از نگاه رسانه‌ای و كار فرهنگی در جهان داریم، جبران می‌شود و می‌توانیم مطالبه‌های خود را از دنیا شروع كنیم.

ایجاد شبكه مساجد جهان اسلام در فضای مجازی خلأ رسانه‌ای را جبران می‌كند

آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه «راه‌های میان‌بر» ویژه ارائه خدمات مساجد نمونه كشور در شیراز در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، گفت: كار جالبی كه ‌این نمایشگاه كرده است، این است كه تجربه‌های مساجد مختلف را در پاسخ‌گویی به نیازهای امروز جامعه اسلامی جمع كرده تا دیگران بتوانند از آن الگوبرداری كنند و از این جهت كار خوب و شایسته‌ای است البته مساجد بسیار موفقی هم در شهر شیراز است و برخی از مساجدی كه اینجا خود را معرفی كرده‌اند، مساجد استان فارس هستند.
وی افزود: ما باید تلاش كنیم این تجربیاتی كه در طول سال‌های بعد از انقلاب مدیران مساجد و ائمه جماعات و بسیجیان اندوخته‌اند در یك جای خاص و در میان مساجد دیگر منتشر كنیم و نتیجه همه این‌ها این شود كه بتوانیم آن نیازهایی كه كشورمان و جهان اسلام دارد را پاسخ دهیم و البته همه این‌ها پاسخگویی به آن چیزی است كه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند باید مسجد طراز انقلاب اسلامی ایجاد كنیم.

فضای مجازی بستر خوبی برای حركت نیروهای دینی است
امام جمعه شیراز به ظرفیت فضای مجازی در این عرصه اشاره كرد و گفت:‌ همان‌طور كه فضای مجازی مرتب به نام یك تهدید مطرح می‌شود، از سوی دیگر بستر خوبی برای حركت نیروهای دینی هم هست كه باید حتماً از چنین فضایی در این راستا استفاده كنیم.

ایجاد شبكه مساجد جهان اسلام خلأ رسانه‌ای در فضای مجازی را جبران می‌كند
آیت‌الله دژكام ادامه داد: نمونه‌هایی نظیر این نمایشگاه یك ارزش ویژه است اما اگر بخواهیم توفیق پیدا كنیم باید شبكه مساجد ما به فضای مجازی بپیوندند. اكنون ما در كشورمان 60 هزار مسجد داریم و اگر نصف این‌ها و همین‌طور مساجد جهان اسلام در فضای مجازی به‌صورت یك شبكه به هم پیوسته شده و با هم تعامل داشته باشند، مسلماً خلأیی كه از نگاه رسانه‌ای و كار فرهنگی در جهان داریم، جبران می‌شود و می‌توانیم مطالبه‌های خود را از دنیا شروع كنیم.

باید به فرهنگی كه مخالف فطرت انسان‌هاست، تهاجم كنیم
وی به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: معظم‌له فرمودند ما نباید به عنوان از موضع خودمان بشینیم بلكه باید مطالبه و تهاجم كنیم به فرهنگی كه مخالف فطرت انسان‌ها است و می‌خواهد خود را به بشریت تحمیل كند و ان شاءالله به این مرحله خواهیم رسید و دور نیست و فقط همكاری دست‌اندركاران فرهنگی كشور را می‌طلبد.
انتهای پیام

captcha