آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «امام صادق(ع)» تسوج
کد خبر: 3740439
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

آموزش ۱۰۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «امام صادق(ع)» تسوج

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر خانه قرآن امام صادق(ع) تسوج، با بیان اینکه ۱۰۰ قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: قرائت و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شود.

 آموزش 100 قرآن آموز در خانه قرآن «امام صادق(ع)» تسوج

عبداله بخشیان، مدیر خانه قرآن امام صادق(ع) تسوج در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 100 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: قرائت و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شود.
وی افزود: درک عظمت قرآن کریم، منوط به معرفت قرآن در تمامى ابعاد است. یعنى شناخت حقایق و معارف غیبى، اسرار و حکم، شرایع و احکام، قصص و امثال، محکم و متشابه، تأویل و تنزیل و ظاهر و باطن آن، که هر کدام بُعدى از ابعاد و جلوه‌اى از جلوه‌هاى قرآن کریم است.
وی به پایه سنی قرآن آموزان این خانه قرآنی اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
بخشیان، خفظ و قرائت قرآن را در تقویت حافظه تاثیرگذار دانست و ادامه داد: حفظ و قرائت قرآن را موجب تقويت حافظه مى‌‌دانند و درنتيجه در زندگى مسلمان تأثير مى‌گذارد و موجب پيشرفت در كارهاى علمى او مى‌شود.
مدیر خانه قرآن امام صادق(ع) تسوج یادآور شد: پيمودن مراتب كمال قرائت، هم‌چون رسيدن به مرحله تدبّر و عمل، مستوجب كمال ثواب و رضاى الهى و دريافت خيرات بيشتر و بهتر مى‌شود.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: قرآن سفره خداست، پس تا مى توانید از میهمانى او فرا گیرید، آن نور روشن و درمان سودمند است، آن را فرا گیرید؛ چرا که خدا با آموختن آن به شما شرافت مى بخشد.
بخشیان، تاکید کرد: هرکس از قرآن روشنایی طلب نماید خداوند اورا منوّر فرماید و اگر آمورش را به آن وا گذارد خداوند او را حفظ کند و هرکس به قرآن توسل جوید خداوند نجاتش بخشد و کسی که آن را مقدّم بر هر چیزی بدارد خداوند اورا هدایت کند وهرکه از غیر قرآن هدایت طلبد خداوند او را به حالت گمراهی واگذارد و کسی که با آن انس و الفت داشته باشد خداوند او را به سعادت می رساند.

انتهای پیام

captcha