اجرای طرح قربانگاه در قزوین/ کد #۰۲۸*۸۸۷۷* آماده دریافت کمک‌های مردمی
کد خبر: 3740483
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

اجرای طرح قربانگاه در قزوین/ کد #۰۲۸*۸۸۷۷* آماده دریافت کمک‌های مردمی

گروه اجتماعی ــ معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: ادارات و دفاتر ما در روز عید قربان باز بوده و آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نذورات هستند.

اجرای طرح قربانگاه در قزوین/کد #028*8877* آماده دریافت کمک‌های مردمی

به گزارش ایکنا از قزوین، فرزاد فرهادی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین در نشست خبری که پیش از ظهر امروز، 30 مردادماه در کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، تصریح کرد: در سال گذشته درآمد نذورات و قربانی در عید قربان حدود یک میلیارد تومان بود که از این مقدار 200 میلیون تومان توسط خیران به کمیته امداد و حدود 250 میلیون تومان هم توسط مراکز نیکوکاری در سطح استان جمع‌آوری‌ شده بود.
وی افزود: در سال‌جاری نیز پیش‌بینی می‌شود 2 میلیارد و 100 میلیون تومان نذورات قربانی دریافت کنیم به همین منظور 100 پایگاه جمع‌آوری نذورات قربانی در سطح استان به‌صورت ثابت و سیار در مراکز پرتردد شهر، میدان‌ها اصلی و محل‌های فروش دام مستقر می‌شوند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری دعای عرفه 55 مرکز برگزاری دعای عرفه شناسایی شدند که پایگاه جمع‌آوری نذورات قربانی در این مراکز مستقر می‌شوند همچنین 14 مرکز نیکوکاری استان هم کار جمع‌آوری نذورات را انجام می‌دهند.
وی بیان کرد: همچنین در راستای جمع‌آوری نذورات حجاج، طرح قربانگاه در روز عید قربان اجرا می‌کنیم، در این طرح پایگاهی در یک دامداری مستقر بوده و از حجاج و خیران دعوت به عمل‌آورده‌ایم تا در عید قربان، قربانی‌شان را در این محل انجام دهند که بعد از انجام قربانی، گوشت از خیران تحویل گرفته‌شده و به دست نیازمندان می‌رسد.
فرهادی بیان کرد: در این مکان سردخانه، قصاب و مواردی که برای قربانی کردن گوسفند لازم است پیش‌بینی‌شده و کار با نظارت دامپزشکی انجام می‌شود و با این اقدام تجمیع کمک‌های خیران را خواهیم داشت و گوشت در همان روزبه افراد نیازمند تحویل داده می‌شود.
وی تصریح کرد: برای شرکت در طرح نذر قربانی نیاز به تمکن مالی نیست و هرکسی با هر توان مالی می‌تواند در طرح نذر قربانی شرکت کند و استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات در محل‌های برگزاری دعای عرفه این امکان را برای مشارکت آحاد مردم فراهم می‌آورد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: ادارات و دفاتر ما در روز عید قربان باز بوده و آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نذورات هستند، همچنین مردم خیر می‌توانند با شماره‌گیری #028*8877* کمک‌های خود را به خانواده‌های نیازمند داشته باشند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر 21 هزار خانوار و یک هزار و 750 یتیم تحت‌پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که تنها منبع درآمد این خانوارها، حقوق دریافتی از کمیته امداد و یارانه است و توان خرید گوشت را ندارند و مردم خیر می‌توانند ما را در تأمین این نیاز خانوارها یاری کنند.
فرهادی بیان کرد: با توجه به بخشنامه در حال حاضر کمیته امداد محدودیتی در پذیرش افراد محروم نداریم و کسی هم‌پشت نوبت نیست، هر خانواده نیازمندی با مراجعه به کمیته امداد می‌تواند تحت حمایت ما قرار بگیرد.
انتهای پیام

captcha