برگزاری ویژه‌‌برنامه‎های جشن عید قربان در حرم رضوی
کد خبر: 3740511
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

برگزاری ویژه‌‌برنامه‎های جشن عید قربان در حرم رضوی

گروه اجتماعی - معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با شب و روز عید قربان و آغاز دهه ولایت جشن‎های با شکوهی با حضور عموم زائران در حرم ملائک پاسبان رضوی برگزار می‏‌شود.

برگزاری ویژه‌ برنامه‎های جشن عید قربان در حرم رضوی
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه جشن شب عید قربان سه‌شنبه 30 مردادماه در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی اراکی به ایراد سخنرانی می‎پردازد و علی خوش‌چهره از مداحان و ذاکران حرم مطهر رضوی دعای توسل را قرائت خواهد کرد.
وی، از برگزاری جشن روز عید قربان در رواق امام خمینی(ره) خبر داد و عنوان کرد: این برنامه‌ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خادمان امام هشتم(ع) و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی را سخنران مراسم جشن روز عید قربان اعلام کرد و گفت: در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می‎پردازند.
وی اجرای گروه تواشیح را از دیگر برنامه‌های این مراسم معرفی و عنوان کرد: در ایام دهه ولایت ویژه برنامه‎های متعددی در طول شبانه روز تدارک دیده شده که در صحن‌ها و رواق‎ها برگزار می‎شود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‎های اختصاصی زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی‎ با هدف تبیین جایگاه ولایت برگزار خواهد شد.
به گفته حسینی، مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق‌های دارالمرحمه، کوثر و غدیر نیز بخشی دیگر از ویژه برنامه‎های عید قربان برای زائران غیرایرانی است.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: افزون بر برنامه‎های محوری که در صحن جامع رضوی و رواق امام خمینی(ره) برگزار می‎شود، مراسم سخنرانی و جشن عید قربان ویژه بانوان نیز در رواق حضرت زهرا(س) تدارک دیده شده است که قبل و بعد از نماز ظهر و نماز مغرب برگزار می‎شود.

انتهای پیام

captcha