۴ میلیارد تومان زکات در قزوین جمع‌آوری شد
کد خبر: 3740512
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
در ۴ ماهه نخست سال؛

۴ میلیارد تومان زکات در قزوین جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی - رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری مبلغ ۴ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

 جمع‌آوری 4 میلیارد تومان زکات در 4 ماهه نخست سال

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام باب‌الله شهسواری در نشست خبری که امروز 30 مرداد برگزار شد، تصریح کرد: شورای زکات از سال 83 به‌صورت ستادی کار را شروع کرد که در اولین سال فعالیت 10 میلیون تومان زکات جمع‌آوری کردیم که این میزان هرسال با روند رو به رشد افزایش پیدا کرد به‌طوری‌که سال گذشته 10 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات جمع‌آوری کردیم.
وی افزود: همچنین در 4 ماهه سال جاری 4 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری داشتیم که نسبت به سال گذشته با 22 درصد روبه‌رو شده است، از این میزان 110 میلیون تومان زکات مستحب، 450 میلیون تومان زکات واجب و 3 میلیارد و 440 میلیون تومان زکات فطره و کفاره بود.
رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: 62 درصد زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته در امور محرومین و ساخت مسکن هزینه شده است و 38 درصد به پروژه‌های عمرانی تخصیص‌یافته است، سیاست دبیرخانه مرکز این است که 60 درصد برای محرومین و 40 درصد برای پروژه‌های عمرانی اختصاص یابد.
وی اظهار کرد: زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های مختلف از قبیل تهیه 346 جهیزیه، 865 درمان مددجو،854 کمک‌هزینه تحصیل، احداث 50 واحد مسکونی، تعمیرات و بازسازی 378 خانه محرومان، آزادی 2 زندانی، کمک‌هزینه معیشتی و اطعام 26 هزار و 260 نفر؛ هزینه شده است.
شهسواری بابیان اینکه استان قزوین جز استان‌های برتر در زمینه پرداخت زکات است، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که برای امسال میزان 12 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شود این در حالی است که ظرفیت زکات استان قزوین 18 میلیارد تومان است.

انتهای پیام

captcha