غدیر هم عاشورایی شود
کد خبر: 3740545
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

غدیر هم عاشورایی شود

گروه فرهنگی- دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان همدان عنوان کرد: ریشه عاشورا و مهدویت، غدیر است بنابراین برای ترویج فرهنگ غدیر باید تلاش شود تا غدیر هم عاشورایی شود.

غدیر هم عاشورایی شود

به گزارش ایکنا ار همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسنی حلم، دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان همدان، سه شنبه، 30 مرداد ماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت دهه ولایت اظهار کرد: اعیاد قربان، فطر، غدیر و مبعث 4 عید ذکر شده در اسلام است که در این میان عید غدیرخم برترین عید و عید بزرگ خداست.
دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان همدان افزود: غدیر خم، عید امامت و ولایت و روز اکمال و اتمام دین است، نباید فراموش کرد که در این روز حکم امامت حضرت علی(ع) که در حکومت داری، مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... بی نظیر است توسط خود خداوند تعیین می‌شود.

غدیر تعالی‌بخش ارزش‌های اسلامی و انسانی است
حجت‌الاسلام حسنی حلم با بیان اینکه غدیر تعالی بخش ارزش‌های اسلامی و انسانی است، اضافه کرد: عید غدیر عید بشریت و همه مسلمانان دوستدار ارزش‌های والای انسانی است، این عید نقطه وحدت و وفاق مذاهب اسلامی است.
وی ادامه داد: دهه ولایت از امروز، سه شنبه، 30 مرداد همزمان با روز عرفه آغاز شده و اوج برنامه‌ها در روز عید غدیر خواهد بود، تلاش این مجموعه بر آن است تا غدیر تنها به عنوان مجموعه‌ای از برنامه‌ها به یک بازه زمانی خاص محدود نشود بلکه ترویج فرهنگ غدیر در گستره انسانی جامعه امری مهم و ضروری است.

برگزاری جشن بزرگ «غدیریون» در همدان
حجت‌الاسلام حسنی حلم ابراز کرد:ریشه عاشورا و مهدویت، غدیر است بنابراین برای ترویج فرهنگ غدیر باید تلاش شود تا غدیر هم عاشورایی شود در این راستا بنیاد غدیر استان همدان به همراه دستگاه‌های فرهنگی در شب عید غدیر خم، جشن بزرگ «غدیریون» را با حضور هزاران نفر در میدان امام(ره) برگزارخواهد شد.
دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان گفت: برگزاری عصر شعر غدیری در مجتمع شهید آوینی، برگزاری جشن عید غدیرخم در باغ موزه دفاع مقدس، اطعام بیش از 5 هزار روزه دار در سطح مساجد استان و چاپ و توزیع 20 هزار بروشور و کارت تبریک با محتوای غدیر از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

همدان یکی از استان‌های پیشرو در گرامیداشت غدیر
وی با بیان اینکه باید شادی جهت دار، در میان مردم رواج یابد عنوان کرد: برگزاری جشن ولایت در مساجد، هیئات مذهبی و بقاع متبرکه، راه اندازی کاروان شادی با 110 اتومبیل در سطح شهر توسط گروه فرهنگی آل طه و اعزام مبلغ و مبلغه به اقصی نقاط استان برای ابلاغ پیام غدیر و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
حجت‌الاسلام حسنی حلم با اشاره به اینکه استان همدان یکی از استان‌های پیشرو در گرامیداشت غدیر است ابراز کرد: آذین بندی و تزیین شهر، نورافشانی، نامگذاری برخی پروژه‌های فرهنگی به نام غدیر، برگزاری دعای ندبه و اطعام هزار و 500 نفر در باغ ایرانیان همزمان با عید غدیر خم و برگزاری جشن عید غدیر توسط هیئت رزمندگان اسلام از دیگر برنامه‌های قابل ذکر برای این دهه است.
انتهای پیام

 

captcha