همکاری‌های مشترک دانشگاه کوفه و دانشگاه مذاهب اسلامی گسترش می‌یابد
کد خبر: 3740547
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
در دیدار مختاری با رئیس دانشگاه کوفه مطرح شد:

همکاری‌های مشترک دانشگاه کوفه و دانشگاه مذاهب اسلامی گسترش می‌یابد

گروه دانشگاه ــ در دیدار رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با مسئولان دانشگاه کوفه بنا شد که همکاری‌های مشترک دانشگاه کوفه و دانشگاه مذاهب اسلامی گسترش یابد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی، رئیس این دانشگاه در جریان سفر به کشور عراق درپی دعوت دانشگاه‌های این کشور با مسئولان دانشگاه کوفه دیدار و زمینه‌های همکاری‌های مشترک را بررسی کرد. در این دیدار که محسن العبادی قائم مقام دانشگاه و رئیس دانشکده فقه و شریعت و معاون دانشگاه حضور داشتند ظرفیت‌ها و زمینه‌های مختلف همکاری‌های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مختاری در ابتدا به جایگاه دانشگاه مذاهب اسلامی در مقابله با افکار و جریانات افراطی و تکفیری اشاره کرد و گفت: امروزه ما به مدل و رویکرد دانشگاه مذاهب اسلامی در دنیا نیاز داریم.

وی در ادامه به معرفی دانشگاه و رشته‌های تحصیلی و حضور دانشجویان از ملیت‌ها و مذاهب مختلف اسلامی پرداخت و تاکید کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی در دوره مدیریت جدید به توسعه و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی به‌ویژه همکاری با دانشگاه‌های جهان اسلام دغدغه جدی دارد.

محسن العبادی، قائم مقام دانشگاه کوفه نیز بر همکاری‌های مشترک دو دانشگاه و همچنین به راه اندازی و برگزاری رشته مشترک با مدرک دو دانشگاه تاکید کرد.

در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله برگزاری همایش‌های مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک آموزش زبان عربی و فارسی در ایران و عراق، تبادل استاد و دانشجو، همکاری و مشاوره اساتید دو دانشگاه در رساله‌ها و پایان نامه‌های دانشجویان و ... بررسی شد.

دانشگاه کوفه از دانشگاه‌های مهم و دارای رتبه بالای آموزشی در کشور عراق می‌باشد و در رنکینگ‌های جهانی از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.
 
انتهای پیام
captcha