تلاش برای ایجاد ۱۵۷ هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع دستی در کشور
کد خبر: 3740579
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
مونسان مطرح كرد:

تلاش برای ایجاد ۱۵۷ هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع دستی در کشور

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌‌ای سه‌جانبه از پیش‌بینی تسهیلات ۸۷۰۰ میلیارد تومانی برای ایجاد ۱۵۷ هزار شغل در گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

تلاش برای ایجاد 157 هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع دستی در كشور

به گزارش ایكنا از فارس، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز، 30 مرداد در حاشیه‌ بازدید از محور ساسانی در شهرستان فیروزآباد استان فارس در جمع خبرنگاران، بر لزوم انجام فعالیت‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی در خصوص تاثیرات رونق گردشگری بر توسعه‌ همه‌جانبه‌ کشور، گفت: صنعت گردشگری می‌تواند با اندک حمایتی رشد کرده و ضمن ایجاد رونق اقتصادی به واسطه‌ ایجاد شغل و درآمد، بهبود شرایط زندگی، نشاط اجتماعی، امید و ... را به‌دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینكه در دولت‌های دهم و یازدهم اقدامات خوبی در راستای توسعه‌ زیرساخت‌های گردشگری انجام شده است، اضافه کرد: توافقنامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی، برنامه و بودجه و صندوق توسعه‌ ملی مبادله شد که براساس آن باید ۱۵۷ هزار شغل در بخش‌های گردشگری و میراث و صنایع‌دستی ایجاد شود.
مونسان با بیان اینکه تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بسیار گسترده است، گفت: بر اساس همین توافقنامه صندوق توسعه‌ ملی قرار است ۸۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت را برای متقاضیان در بخش‌های مرتبط تأمین کند.
معاون رئیس جمهور با تصریح اینکه تمام فعالان حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت، گفت: علاوه بر این تلاش کرده‌ایم با استفاده از منابع و ظرفیت‌های داخلی استانی و ملی، زیرساخت‌های گردشگری را توسعه دهیم.
مونسان با تصریح اینکه اقتصاد مبتنی بر گردشگری می‌تواند سهم مهمی در توسعه‌ جامعه ایفا کند، گفت: ایران جزو ۱۰ کشور برتر جهان به لحاظ جاذبه‌های گردشگری است، وقتی کشورهایی مانند کشورهای همسایه‌ ایران با داشته‌هایی بسیار بسیار کمتر از ما موفق به جذب گردشگر و کسب درآمدهای سرشار شده‌اند قطعا ما هم می‌توانیم.
وی گفت: هرچه بیشتر به این صنعت توجه کنیم، به دلیل وجود قابلیت‌های فراوان، امکان تامین تمام هزینه‌های جاری کشور وجود دارد و آن زمان می‌توان درآمدهای حاصل از نفت را برای توسعه‌ی زیرساخت‌ها، عمران و آبادانی به‌کار گرفت.
مونسان با اشاره به قابلیت‌های کم‌نظیر و بی‌نظیر فارس در حوزه‌ گردشگری، گفت: با ثبت جهانی محور ساسانی و گستردگی این محور از داراب تا فیروزآباد و کازرون، استفاده‌ مطلوب از این امکان می‌تواند جاذبه‌ای مناسب برای گردشگران خارجی و داخلی و رونق اقتصادی باشد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، وجود چنین آثار باستانی را باعث افتخار کشور دانست و گفت: این آثار نشان از ظرفیت تاریخی و تمدنی ایران و نقش ایرانیان در معماری جهانی و اسلامی دارد. بخش زیادی از معماری جهانی بر گرفته از معماری موجود در بناهای همین محور ساسانی است؛‌ این معماری را در معماری اسلامی هم می‌توان دید.
وی با اشاره به اینکه امروز به واسطه‌ توجهی اندک به بحث گردشگری، یکی از روستاهای همجوار محور ساسانی در فیروزآباد، بیکار ندارد، گفت: تمام تلاش ما این است که در گام اول بتوانیم پای گردشگر خارجی را باز کنیم تا ضمن بهره‌مندی شهروندان از رونق اقتصادی ناشی از این حضور، کار کاوش‌ها و توسعه‌ی زیرساخت‌ها را دنبال کنیم.
مونسان تاکید کرد که سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری ۲.۵ برابر سایر بخش‌ها است لذا باید مسئولان و مردم نظرشان بیش از پیش به ضرورت توسعه‌ گردشگری جلب شود.
انتهای پیام

captcha