امروز؛«نمایش عروسکی» در بوستان آب و آتش/ فردا؛ «نقالان علوی» در بهشت زهرا
کد خبر: 3740596
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
آغاز به کار دو جشنواره نمایشی؛

امروز؛«نمایش عروسکی» در بوستان آب و آتش/ فردا؛ «نقالان علوی» در بهشت زهرا

گروه هنر ــ هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی در حالی با برگزاری شادپیمایی در بوستان آب و آتش عصر امروز چهارشنبه 31 مرداد، آغاز به کار می‌کند که صبح فردا؛ پنج‌شنبه اول شهریور هم اهالی هنر نقالی و پرده‌خوانی، آئین آغازین جشنواره «نقالان علوی» را در بهشت زهرا برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایکنا، هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی(تهران ـ مبارک) به دبیری مرضیه برومند، عصر امروز چهارشنبه 31 مرداد به طور رسمی با برگزاری شادپیمایی اهالی عروسکی در بوستان آب و آتش کلید خواهد خورد.

اجرای آثار صحنه‌ای این جشنواره تا 6 شهریور در تالارهای مجموعه تئاتر شهر شامل تالار اصلی، چهارسو، سایه، قشقایی،پلاتوی اجرا، همچنین در تالار هنر، تار بوستان و گلستان کانون پرورش فکری کودکان، تالار حافظ، تالار فردوسی،سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران پیگیری خواهد شد.

همزمان نمایش‌های فضای باز این جشنواره نیز در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر و محوطه خانه هنرمندان ایران برای علاقه‌مندان اجرا خواهد شد.

همچنین علاقه‌مندان به برگزاری مجالس نقالی و پرده‌خوانی از فردا پنجشنبه اول شهریورماه نیز می‌توانند شاهد برگزاری سومین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر(نقالان علوی) به دبیری حسین عالم‌بخش باشند که مراسم افتتاحیه این جشنواره فردا ساعت 10:30 بر سر مزار مرحوم مرشد ولی‌الله ترابی و با ادای احترام به وی برگزار خواهد شد.

آثار راه‌یافته به این دوره از جشنواره سراسری «نقالان علوی» نیز تا 6 شهریور در بوستان آب و آتش، میدان امام حسین(ع) و مرقد امام خمینی(ره) پیگیری و اجرا خواهند شد.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی، 7 شهریور ساعت 20 در محوطه تالار وحدت و مراسم اختتامیه جشنواره نقالان علوی، 6 شهریور ساعت 17:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار خواهند شد.

انتهای پیام

 

captcha