عالم به زمانه بزرگترین ویژگی علامه مجلسی(ره) بود
کد خبر: 3740623
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

عالم به زمانه بزرگترین ویژگی علامه مجلسی(ره) بود

گروه معارف- نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به شخصیت علامه مجلسی، گفت: عالم به زمانه بودن بزرگترین ویژگی علامه مجلسی(ره) بود.

عالم به زمانه بودن بزرگترین ویژگی علامه مجلسی(ره) بود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، روز سه شنبه 30 مرداد در گردهمایی روحانیون و ائمه جماعات و جمعه اصفهان که به مناسبت روز علامه مجلسی(ره) در جوار حرم مطهر مقبره علامه مجلسی(ره) اظهار کرد: امروز، روز بسیار بزرگ و با ارزشی است، نخست آنکه روز عرفه و روز دعا و حرکت ابا عبد الله الحسین علیه السلام از مکه به کربلا و روز شهادت سفیر آن حضرت، مسلم بن عقیل است و آغاز هفته جهانی مسجد و در نهایت روز گرامیداشت علامه مجلسی(ره) نیز است.
وی بیان کرد: هر کدام از این عناوین احتیاج به بحث و بیان بسیاری دارد. مصداق کامل این روایت که « مَثَل علما در روی زمین چون ستارگان در آسمان است که باعث هدایت افراد در شب می‌شود» علامه مجلسی(ره) است.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: همان طور که اگر در گذشته ستارگان آسمان ناپدید می گشتند، مردم منحرف می شدند، اگر مردم نیز امروز از روحانیت جدا شوند منحرف می‌شوند.
وی تصریح کرد: علامه مجلسی(ره) به واقع مصداق بازر هادیان در روی زمین است که فقط یک نمونه از تالیفات آن بحار الانوار 110 جلد است، البته طبق گفته کارشناسان 75 تا 165 عنوان کتاب توسط علامه تالیف شده است که بحار الانوار فقط یکی از آنها است.
امام جمعه اصفهان در ادامه بیان کرد: اینکه شبهه‌ای وارد می‌کنند و می‌گویند علامه مجلسی(ره) یک عالم درباری بوده است توطئه دشمنان است و البته که امام راحل در این زمینه پاسخ قاطع دادند، در حقیقت علامه مجلسی(ره) برای ترویج مکتب تشیع و سیره اهل بیت(ع) در کنار پادشاهانی که ارادتی به تشیع داشتند مانند صفویه، با شناخت نیاز زمانه و رفتار با سلیقه، عالم به زمانه بودند و رفتاری حکیمانه انجام دادند.
وی افزود: علمای بزرگ دینی در گذشته مجبور به تقیه و رفتاری حکیمانه بودند؛ در گذشته حکومت‌های پلید چون عثمانی از داعش بدتر عمل می‌کردند و رأفتی با عالمان دینی نداشتند، نگاه کنید عثمانیها با شهید اول چه کردند و چگونه جسد این شهید بزرگوار را آتش زدند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه ابراز کرد: تقیه کردن و مدارا با حاکمان به منظور ترویج اسلام و تشیع، سیره اهل بیت(ع) بوده است.
وی در ادامه با بیان این که امروز باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و برکاتی که بعد از پیروزی انقلاب برای ما حاصل شده است برای همه مردم تبیین شود، افزود: مرگ با عزت بهتر از هزار بار زندگی با ذلت است. در دنیا تنها حاکمیتی که زیر بار هیچ اربابی غیر از خداوند نیست، جمهوری اسلامی می‌باشد که بزرگترین عزت است.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در ادامه به تشریح برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف چون پزشکی، فناوری نانو، هوا و فضا، پتروشیمی، کشتی سازی و ... علی رغم همه تجریم ها پرداخت و گفت: این حرف اشتباهی است که حکومت جمهور ی اسلامی ایران کارآیی ندارد، کدام کشور در دنیا می تواند با این هجمه سنگین تحریم‌ها فقط دو ماه حرکت کند، ما منکر اشتباهات نیستیم، ولی جمهوری اسلامی کارآیی خود را ثابت کرده است که این گونه دشمن علیه ما توطئه می‌کند.
انتهای پیام/

captcha