فعالیت 60 اکیپ بهداشتی دامپزشکی مازندران در روز عید قربان
کد خبر: 3740625
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

فعالیت 60 اکیپ بهداشتی دامپزشکی مازندران در روز عید قربان

گروه اجتماعی- مدیر کل دامپزشکی مازندران اعلام کرد: 60 اکیپ بازرس بهداشتی دامپزشکی مازندران در سطح استان مازندران سلامت لاشه‌های قربانی شده را در روز عید قربان تائید می‌کنند.

 فعالیت 60 اکیپ بهداشتی دامپزشکی مازندران در روز عید قربان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، دکتر رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه در روز عید سعید قربان کلیه ادارات دامپزشکی در سطح استان مازندران آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان و هم استانی‌های عزیز هستند، گفت: ادارات دامپزشکی کلیه شهرستان‌ها با حضور رئیس اداره و روحانی ناظر شرعی آماده ارائه خدمات رایگان و پاسخگوی مسائل بهداشتی و شرعی مردم هستند.
وی افزود: توصیه می‌کنیم مردم دام‌های خود را برای قربانی به کشتارگاه‌های دام ببرند و در آن مکان با حضور کارشناس بهداشتی دامپزشکی و روحانی ناظر شرعی اقدام به قربانی کردن نمایند و با تائید سلامت و حلیت لاشه توسط کارشناسان نسبت به مصرف آن بر اساس موازین شرعی
اقدام کنند.

رضوانی گفت: مردم می توانند هر گونه مواردی غیر طبیعی در لاشه را با کارشناسان مستقر در ادارات دامپزشکی در روز عید قربان در میان بگذارند تا سلامت آنها با مصرف گوشت ناسالم تهدید نشود.
مدیر کل دامپزشکی استان مازندران عنوان کرد: اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی مازندران ویژه عید سعید قربان در روز عید با استقرار در ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها و نصب چادر منقوش به اکیپ ناظر بهداشتی دامپزشکی در میادین اصلی شهرها، در صورت مراجعه مردم نسبت به بازرسی صحی گوشت دام قربانی شده اقدام می کنند و از مردم درخواست داریم تا با مراجعه به این اکیپ ها از سلامت لاشه دام قربانی شده اطمینان حاصل نمایند.
وی با بیان اینکه افزاد برای خرید دام سالم برای قربانی به اکیپ‌های سیار مستقر در میادین عرضه دام مراجعه کنند، افزود: اکیپ‌های سیار دامپزشکی مستقر در میادین عرضه دام از دو روز قبل از عید قربان شهروندان را در خرید دام سالم یاری می کنند.
 مدیر کل دامپزشکی گفت: به منظور ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ اکیپ‌های سیار مستقر در میادین عرضه دام آماده ارائه خدمات رایگان به هم استانی‌های عزیز در دو روز قبل از روز عید قربان می باشند.
رضوانی اظهار کرد: طبق هماهنگی هایی که با شهرداری های استان به عمل آمده مقرر شد در هر شهرستان 2 جایگاه ترجیحاً در محل کشتارگاه شهرستان‌ها مکان عرضه دام معرفی تا با استقرار کارشناسان دامپزشکی و مراجعه مردم به همکاران دامپزشک مستقر و معاینه دام توسط این افراد از خرید دام سالم اطمینان حاصل کنند.

وی از مردم خواست تا برای دریافت خدمات بهداشتی رایگان از اکیپ‌های دامپزشکی، از خرید دام از افراد دوره گرد و یا اینکه در مکانی غیر از جایگاه اعلام شده توسط شهرداری اقدام به عرضه دام برای قربانی می کنند پرهیز کنند.

رضوانی مواردی را که مردم باید در خرید دام سالم مد نظر قرار دهند را اینگونه اعلام کرد: از خرید دامهای بیمار و دارای لاغری مفرط خودداری و دام‌هایی که دارای مخاطات زرد رنگ بوده و یا تاول و یا زگیل بر روی پوست، دنبه و یا سایر اندام خارجی داشته باشند نباید خریداری شوند.
مدیر کل دامپزشکی مازندران، آثار کچلی بر روی پوست، پشم های ژولیده، لنگش، عدم وجود کنه بر روی دام و نبودن آثار تزریق دارو در بدن دام را از جمله مواردی دیگر اعلام کرد و افزود، انتظار داریم مردم از خرید اینگونه دامها برای قربانی خودداری کنند.

انتهای پیام

captcha