80 برنامه فرهنگی و اجتماعی در ایجرود برگزار می‌شود
کد خبر: 3740629
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
همزمان با هفته دولت؛

80 برنامه فرهنگی و اجتماعی در ایجرود برگزار می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد- فرماندار ایجرود از اجرای 80 برنامه فرهنگی و اجتماعی در هفته دولت خبر داد و گفت: در این هفته جشن‌های ولایت برگزار می‌شود.

80 برنامه فرهنگی و اجتماعی در ایجرود برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، توحید سلیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت امسال 80 برنامه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان ایجرود و روستاهای آن اجرا می‌شود که مشارکت اجتماعی مردم در این برنامه‌ها یکی از رویکردهای اساسی به‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه در هفته دولت 58 طرح عمرانی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود، ابراز کرد: پروژه‌های قابل افتتاح 44 مورد به ارزش 5 میلیارد و 154 میلیون تومان است و 14 پروژه با اعتبار 7 میلیارد و 545 میلیون تومان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار ایجرود ادامه داد: در حوزه عمران روستایی تعدادی پروژه که از محل اعتبارات دهیاری‌ها اجرا شدند در 10 روستا به بهره‌برداری می‌رسد که شامل آسفالت معابر، کانال‌کشی، لوله‌گذاری، احداث پارک‌های کودک و سایر موارد است.
وی با اشاره به اینکه هفته دولت با دهه امامت و ولایت تقارن پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن‌های ولایت و مسابقات قرآن در این هفته در دستور کار قرار دارد.
این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود به لحاظ دارا بودن منابع آبی مشکلی در تأمین آب شرب ندارد، تصریح کرد: مشکل اصلی به عدم مدیریت مصرف بهینه آب توسط خود اهالی مربوط می‌شود که دو یا سه برابر حد استاندارد به آن‌ها آبرسانی می‌کنیم اما باز هم کمبود پیدا می‌کنند.
سلیمی ارتقای کیفیت آب آشامیدنی را مهمترین اقدامات عنوان کرد و افزود: با فعالیت شرکت آب و فاضلاب روستایی کیفیت آب آشامیدنی روستایی در این شهرستان به 64 درصد رسیده و سعی داریم این رقم را تا پایان سال در سطح همه روستاها افزایش دهیم.
وی تعریف و اجرای پروژه‌های توسعه شهری در دو شهر حلب و زرین‌آباد را از مهمترین برنامه‌ها در این شهرستان خواند و گفت: در این راستا اصلاح و ایمن‌سازی ترافیکی در دستور کار قرار دارد.
فرماندار ایجرود به اهمیت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ازدواج‌های زودهنگام و مفاسد اخلاقی از موارد مهمی است که باید برای جلوگیری از آن‌ها چاره‌اندیشی کرد.
انتهای پیام
captcha