قرآن و سیره اهل بیت(ع) منبع غنی پاسخگویی به شبهات است
کد خبر: 3740651
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
رئیس تبلیغات اسلامی رشت:

قرآن و سیره اهل بیت(ع) منبع غنی پاسخگویی به شبهات است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام دوستار، قرآن و سیره اهل بیت(ع) را در بین مسلمانان یک منبع غنی دانست که با تمسک به این دو گوهر گرانبها می توانیم پاسخگوی شبهات باشیم و اضافه کرد: اگر معارف قرآن و عترت در جامعه نشر داده شود، تبلیغات جریان های نوظهور در جامعه بی ثمر خواهد شد.

قرآن و سیره اهل بیت(ع) منبع غنی پاسخگویی به شبهات است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین صادق دوستار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت امروز، 30 مرداد در جلسه کمیسیون ادیان، فرق و مذاهب شهرستان، با اشاره به اهداف دشمنان از طرح فرق و مذاهب، اظهار کرد: اهدافی که فرقه های منحرف و عرفان های کاذب در رفتارها و کردارهای خود انجام می دهند، از بین بردن بنیان خانواده و تخریب و تباه کردن اعتقادات جوانان است.

وی با اشاره به اینکه فرقه ها و مکاتب با ایجاد شبهات ذهن مردم را منحرف می‌کنند، افزود: بهترین روش آن است که سعی داشته باشیم بنیه دینی و اعتقادی مردم به ‌ویژه جوانان را تقویت کنیم تا با درک و شناخت عمیق و کامل از دین و خصوصیات بی بدیل شیعه جذب هیچ فرقه یا مکتبی نشوند.

این کارشناس دینی، قرآن و سیره اهل بیت(ع) را در بین مسلمانان یک منبع غنی دانست که با تمسک به این دو گوهر گرانبها می توانیم پاسخگوی شبهات باشیم و اضافه کرد: اگر معارف قرآن و عترت در جامعه نشر داده شود، تبلیغات جریان های نوظهور در جامعه بی ثمر خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی رشت، با اشاره به اینکه رفتارها و کردارهای فجیع و دور از انسانیت برخی فرقه های منحرف و نوظهور آسیب های جدی را متوجه جوانان و نوجوانان در جامعه کرده است، یادآور شد: مهمترین راهکار آگاهی دادن به جوانان در برابر فرقه های نوظهور است که این امر باید در مدارس و دانشگاه ها به صورت مستمر انجام شود.

حجت الاسلام دوستار، با بیان اینکه در عصر امروز شبیخون فرهنگی دشمن کاملا مشهود و با تمام امکانات خود در حال رویارویی با اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: فرقه های نوظهور در جامعه در حال فعالیت و جذب نیرو هستند و جوانان ما از اساس و محتوای رفتاری و دینی این فرقه ها آگاهی لازم را ندارند لذا آگاهی دادن جوانان نسبت به شگردهای این فرقه ها مهمترین راهکار مقابله با نفوذ آنان است.

وی با اشاره وظاف سازمان تبلیغات اسلامی در امر مبارزه با فرقه های نوظهور و منحرف، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی رسالت مبلغین دینی و گویندگان بسیار سنگین و حساس شده، چرا که پاسخگویی مسائل دینی باید متناسب با نیاز روز و زبان نسل جوان باشد.

عضو کمیسیون ادیان، فرق و مذاهب رشت متذکر شد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با استفاده از ظرفیت شبکه تبلیغ در امر مهم پاسخگویی به شبهات پیشگام بوده و تاکنون کارگاه های آموزشی متعددی را در این راستا برگزار کرده است.

انتهای پیام

captcha