آغاز طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی‌های کردستان
کد خبر: 3740658
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹

آغاز طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی‌های کردستان

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی‌های عضو این طرح در استان گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی از ٣٠ مردادماه تا هشتم شهریورماه می توانند از تخفیف ١٥ تا ٢٥ درصدی خرید کتاب بهره مند شوند.

آغاز طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی‌های کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 30 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.
وی افزود: در همین راستا نهمین دوره طرح‌های حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان طرح تابستانه کتاب از امروز ۳۰ مردادماه به مدت ١٠ روز در کتابفروشی‌های عضو طرح در مرکز و شهرستان‌های تابعه استان آغاز شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: علاقه‌مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت ملی، می‌توانند از تخفیف ۱۵ تا ٢٥ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف یکصد هزار تومان استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ٣٥ کتابفروشی استان عضو این طرح هستند، عنوان کرد: ٢٣ کتابفروشی در مرکز استان ١٢ کتابفروشی در شهرستان های تابعه استان در این طرح ثبت‌نام و آماده عرضه کتاب به علاقه‌مندان هستند.
قلعه‌شاخانی با اشاره به کتاب‌های که مشمول این طرح هستند، افزود: کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتابهای آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.
وی گفت: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتابهای چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر اینکه کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند، اعلام کرد: مرجع رسیدگی به نقض شرایط، کمیته تخلفات تعیین شده از سوی موسسه خانه کتاب است.
وی یادآور شد: موسسه خانه کتاب به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ مبلغ یارانه خرید کتاب را به کتابفروشی‌ها پرداخت خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha