اولین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در قرچک
کد خبر: 3740667
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

اولین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در قرچک

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد از برگزاری اولین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در قرچک خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ ؛ سرگرد علی اصغر شهیری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک ظهر دیروز، 30 مرداد در جمع خبرنگاران از برپایی اولین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در قرچک خبر داد و گفت: این نمایشگاه در راستای حمایت از کالای ایرانی از یکم تا هشتم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های شهر قرچک با همکاری سپاه، فرمانداری و شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود.
وی ترغیب و تشویق طراحان لباس بومی را از اهداف این نمایشگاه دانست و افزود: برپایی نمایشگاه مد و پوشاک موجب فراهم کردن زمینه مطلوب برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق مرتبط با طراحی پوشاک، معرفی طراحان مستعد و توانمند کارخانجات و توليدیهای پوشاک و توسعه فضای تعامل و همکاری میان فعالان صنعت پوشاک و منسوجات و مراکز آموزشی و دانشگاه‌های فعال در زمینه پوشاک می‌شود.
این مقام مسئول اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، استعدادیابی در عرصه طرحی پوشاک ایرانی - اسلامی و ایجاد بازار رقابتی در میان فعالان این عرصه را از دیگر اهداف این نمایشگاه برشمرد و مطرح کرد: محصولات غیر اسلامی در این غرفه‌ها جایی ندارند.
فرمانده سپاه قرچک ادامه داد: این نمایشگاه دارای 35 غرفه است که هر کدام 12 محصول را با تخفیف ویژه ارائه میدهند، با افتتاح این نمایشگاه تغذیه مطلوب در بازار صورت گرفته و لباسهای ایرانی _ اسلامی در دسترس قرار می‌گیرد و تولیدکنندگان داخلی به پیاده‌سازی فرهنگ اسلامی در پوشاک تشویق می‌شوند.
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک اظهار داشت: این نمایشگاه می‌تواند برای ورود مفاهیم علمی ‌و پژوهش‌های تخصصی و میان‌رشته‌ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات پوشاک، مدسازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی- ایرانی زمینه‌سازی کند.
شهیری در پایان با اعلام اینکه در روز آخر نمایشگاه از طرحان برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد، ابراز کرد: کاربردی کردن آثار برگزیده، هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی، تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی منجر به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه می‌شود.

محمد فرخی

انتهای پیام

captcha