خوش‌ترین خبر برای دشمنان تفرقه داخلی است/ آمریکا در پی دیکتاتوری است نه مذاکره
کد خبر: 3740676
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
حجت‎الاسلام سیداحمد خاتمی:

خوش‌ترین خبر برای دشمنان تفرقه داخلی است/ آمریکا در پی دیکتاتوری است نه مذاکره

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه اول نماز عید سعید قربان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در هنگامه هجوم دشمن، مدام بر وحدت تأکید داشتند؛ خوش‌ترین خبر برای دشمنان تفرقه داخلی است و ملت ما با تمسک به محور وحدت که ولایت است، ان‌شاءالله در مقابل دشمنان مقاومت خواهند کرد.

خوش‌ترین خبر برای دشمنان تفرقه داخلی است/ ترامپ هشت بار درخواست مذاکره داده است

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز چهارشنبه 31 مرداد 97 در خطبه‌های نماز جمعه عید قربان در مصلای تهران اظهار کرد: عید قربان، عید فداکاری در راه خدا و نماد ایثار در راه خدا است. به یاد فداکاری ابراهیم خلیل و فرزند فداکارش حضرت اسماعیل، این سنت الهی زنده مانده است و آن هم برای هزینه دادن در راه دین بوده است.
وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در همه زمینه‌ها اسوه هستند. خداوند در آیه 21 سوره احزاب می‌فرماید:«لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا؛ قطعا براى شما در اقتدا به رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‌كند» این اسوه بودن در همه زمینه‌های فردی، سیاسی، اجتماعی و ... است.
خطیب نماز عید قربان اظهار کرد: از جمله مسائل روز که باید از سیره پیامبر(ص) الگو بگیریم، مشکلات و سختی‌های امروزه است و هیچ کس نیست که این مشکلات را درک نکند. سخت‌تر از این مشکلات را حضرت رسول خدا داشت و جنگ‌های گسترده‌ای بر ایشان تحمیل شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: پیامبر اسلام(ص) مشکل اقتصادی هم داشت. منافقین پیامبر اکرم را می‌خواستند در مدینه ترور کنند اما ترور آنها ناکام ماند. پیامبر مشکلات اینچنینی داشت و ما مأمور هستیم که از ایشان الگو بگیریم.
وی ادامه داد: چهار نکته یادداشت کردم که از سیره پیامبر اشاره کنم. اول اینکه پیامبر هرگز این مشکلات با عنوان طوفان بحران یاد نکرد؛ چراکه باعث ناامیدی می‌شود بلکه برعکس مدام از امید سخن می‌گفتند. در سوره آل عمران آیه 139 آمده است: « وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ و اگر مؤمنيد سستى مكنيد و غمگين مشويد كه شما برتريد».
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همچنین در آیه 35 سوره محمد آمده است: «فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ؛ پس سستى نورزيد و كافران را به آشتى مخوانيد كه شما برتريد و خدا با شماست و از ارزش كارهايتان هرگز نخواهد كاست » بنابراین سست نشوید و مذاکره تحمیلی را نپذیرید و شما برترید؛ چراکه خداوند با شماست.
خطیب نماز عید قربان عنوان کرد: در آیه 104 سوره نساء آمده است: « وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا؛ و در تعقيب گروه دشمنان سستى نورزيد اگر شما درد مى ‏كشيد آنان نيز همان گونه كه شما درد مى ‌كشيد درد مى‌كشند و حال آنكه شما چيزهايى از خدا اميد داريد كه آنها اميد ندارند و خدا همواره داناى سنجيده‏ كار است». بنابراین سختی‌ها فقط برای شما نیست بلکه برای آنها هم هست اما شما سرمایه خدا را دارید و با این سرمایه مقاومت کنید.
وی افزود: نکته دوم اینکه پیامبر هرگز خسته نشد و هشدار داد که خستگی همان و شکست همان. در آیه 152 سوره آل عمران آمده است: « وَلَقَدْ صَدَقَكُمُ اللَّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُمْ بِإِذْنِهِ حَتَّى إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُمْ مِنْ بَعْدِ مَا أَرَاكُمْ مَا تُحِبُّونَ مِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الْآخِرَةَ ثُمَّ صَرَفَكُمْ عَنْهُمْ لِيَبْتَلِيَكُمْ وَلَقَدْ عَفَا عَنْكُمْ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ؛ و در نبرد احد قطعا خدا وعده خود را با شما راست گردانيد آنگاه كه به فرمان او آنان را مى ‏كشتيد تا آنكه سست‏ شديد و در كار جنگ و بر سر تقسيم غنايم با يكديگر به نزاع پرداختيد و پس از آنكه آنچه را دوست داشتيد يعنى غنايم را به شما نشان داد نافرمانى نموديد برخى از شما دنيا را و برخى از شما آخرت را مى‏‌خواهد سپس براى آنكه شما را بيازمايد از تعقيب آنان منصرفتان كرد و از شما درگذشت و خدا نسبت به مؤمنان با تفضل است» پیامبر در جنگ احد خسته نشد اما خداوند می‌فرماید هم شما و هم پیروانت باید بایستید.
خطیب نماز عید قربان اظهار کرد: در همین جا می‌گویم که ملت ایران به فضل خدا نشان داده است که ملتی است که خسته نشده است اما به یاری خداوند دشمنانش را خسته خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: نکته سوم این است که پیامبر اکرم(ص) مطلقا نترسید. در قاموس مؤمن، ترس وجود ندارد. در بحارالانوار از امام صادق(ص) اشاره شده است که ترس مربوط به آنانی است که خدا را ندارند و به خداوند مؤمن نیستند. حضرت علی(ع) می‌فرمایند در سختی‌های جنگ، پیامبر قهرمان ما بود و وقتی جنگ بحرانی می‌شد، ما به پیامبر پناه می‌بردیم و نبی اکرم در خط مقدم شرکت می‌کرد.
وی ادامه داد: نکته چهارم آنکه پیامبر اکرم در هنگامه هجوم دشمن، مدام بر وحدت تأکید داشت. خوش‌ترین خبر برای دشمنان تفرقه داخلی است و ملت ما با تمسک به محور وحدت که ولایت است، ان‌شاءالله در مقابل دشمنان مقاومت خواهد کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم نیز یادآور شد: دیروز در ظهر عرفه فضای کشور مملو از معنویت بود و یا الله فضای کشور را گرفته بود. خداوند از همه شما بپذیرد. امروز، روز عید قربان و روز بین‌المللی جهان اسلام است. قربانی در این روز صواب بسیاری دارد و لازم است افرادی که به تنهایی توانایی ندارند، به صورت جمعی به چنین کاری اقدام کنند.
خطیب نماز عید قربان عنوان کرد: هفته ولایت را در پیش داریم و فرصتی مغنتم برای تبیین ولایت و همچین عید سعید غدیر خم است. مردم ما به استقبال باشکوه این عید خواهند رفت. در تمام روزهای سال تنها روزی که به شادی مقدس تأکید شده، همین روز عید غدیر است که به مواردی همانند رسیدگی بیشتر به خانواده و پوشیدن لباس تازه شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: هفته دولت را نیز به یاد شهید رجایی و شهید باهنر در پیش داریم. مسئولان نظام در سه قوه، حقوق و تکالیفی دارند. حقوقشان همان است که امام و مقام معظم رهبری داشت که همانان کمک کردن به آنهاست تا بتوانند کشور 80 میلیونی را اداره کنند. هم امام و هم مقام معظم رهبری از همه دولت‌های بعد از انقلاب حمایت کرده و حمایت می‌کنند و از مردم انتظار می‌رود که مسئولان را کمک کنند.
وی افزود: مسئولان تکالیفی هم دارند که عمده‌ترین تکلیف آنها خدمت به مردم است. به معنای دقیق کلمه مردم، مخدوم و مسئولان خادم این مردم هستند. سفارش مولا علی به مالک اشتر به عنوان نماد دولتمرد علوی این است که مردم هستند که تأثیرگذارند.
خطیب نماز عید قربان اظهار کرد: در ادامه دو تحلیل ارائه می‌دهم که یکی مربوط به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسب روز عرفه است. ایشان فرمودند استراتژی دشمن در شرایط کنونی این است که مسلمانان را به دست مسلمانان بیاندازند و آنها را به دست هم بکشند. این استراتژی دنیای استکبار و بخصوص آمریکا است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: همچنین رهبر انقلاب در سخنرانی خود فرمودند جنگ نخواهد شد. آمریکا باید بداند اگر آسیبی به این کشور بزند تا ابد آن را تعقیب می‌کنیم و به ذلت خواهیم نشاند. هزینه این جنگ برای آمریکا، یک هیولاست؛ چراکه می‌فهمد اگر کمترین آسیبی به این نظام برسد، تنها آمریکا مورد هدف قرار نمی‌گیرد بلکه هم پیمان آمریکا یعنی رژیم صهیونیستی هم مورد هدف قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: ایشان همچنین فرمودند مذاکره هم نخواهیم کرد. چه بلایی بر سر برجام آوردید. دنیا بداند از اول پیروزی انقلاب، تمام رؤسای جمهور آمریکا در پی مذاکره با مسئولان ما بوده‌اند اما ناکام ماندند. داستان مک فارلین فراموش شدنی نیست؛ در بحبوحه جنگ تلاش کردند امتیاز بدهند و مذاکره کنند اما حسرت مذاکره به دل آنها ماند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همین رئیس جمهور تازه کار تا الان هشت بار درخواست مذاکره داده است اما به دروغ می‌گوید ما قصد مذاکره نداریم. شما برجام را به هم زدید تا توان موشکی و اقتدار منطقه‎ای ایران را بر هم بزنید اما این‎بار هم مسئولان ما آرزوی مذاکره را به دل شما خواهند گذاشت.
خطیب نماز عید قربان عنوان کرد: آمریکا در پی مذاکره نیست بلکه در پی دیکتاتوری مذاکره است. آنها می‌گویند ما هر چه می‌گوئیم باید بپذیرید و این دیکتاتوری است و نظام جمهوری اسلامی در مقابل چنین موضوعی خواهد ایستاد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: نکته دوم در مورد فساد است. امروز به دو نکته اشاره می‌کنم. نکته اول این است که باید با فساد، برخورد قاطعانه و عادلانه صورت گیرد و این برخورد باید در گلوگاه‌ها باشد. مبارزه با فساد، مبارزه با علت‌ها باشد. چندین نامه نهج البلاغه در رابطه با تخلف استانداران امیرالمؤمنین و برخورد مولا علی(ع) با آنهاست.
وی افزود: مولا علی، این را به معنای تضعیف حکومت خود ندید بلکه باعث تقویت حکومت است که با فساد در هرجا به صورت قاطعانه برخورد شود.
خطیب نماز عید قربان عنوان کرد: نکته دوم و آخر این است که حق پاکدست‌ها در این عرصه نباید ضایع شود. در بدنه نظام در قوای مختلف، دنیایی از آدم‌های پاک و لقمه حلال خور هستند و نباید به بهانه مذاکره با فساد، تعبیر فساد سیستمی کرد که انگار تار و پود کشور را فساد گرفته است. نفس این تعبیر، خودش فساد در عرصه جنگ روانی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان گفت: با فساد ولو فساد کم هم باید مبارزه شود اما نظامی که پشتوانه ده‌ها هزار شهید را پشت خود دارد نباید متهم به فساد سیستمی شود.
انتهای پیام

 

 

captcha