ختم قرآن به مناسبت سومین سالگرد شهادت محسن حاجی حسنی کارگر
کد خبر: 3740706
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

ختم قرآن به مناسبت سومین سالگرد شهادت محسن حاجی حسنی کارگر

گروه فعالیت های قرآنی- همزمان با سومین سالگرد آسمانی شدن شهید حاج محسن حاج حسنی کارگر، شاگردان وی سر مزارش گرد هم آمده و به نیت این شهید بزرگوار قرآن را ختم کردند.

تلاوت شاگردان در فراق استاد شهید/ حاج محسن نمونه بارز اخلاق قرآنی بود
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم سومین سالگرد شهادت محسن حاج حسنی کارگر با حضور خانواده ، شاگردان و جامعه قرآنی در محل مزار وی واقع در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم هادی اسفیدانی، امید حسینی نژاد، رضا گلشاهی و مصطفی حاج حسنی کارگر به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.

ابراهیم عقیلی ، قاری قرآن کریم و از شاگردان قدیمی این استاد شهید، در گفت و گو با ایکنا بیان کرد: اولین مراسم ختم قرآن در مراسم تولد 28 سالگی و در منزل پدرشان برگزار شد که بعد از آن این مراسم ادامه یافت تا امروز که در سومین ساگرد عروج آسمانیش در سر مزار وی گرد هم آمدیم تا ختم قرآن را به ایشان هدیه کنیم.

وی تواضع را مهم ترین شاخصه اخلاقی وی برشمرد و گفت: گمان می کردم استاد بعد از کسب رتبه اول مسابقات قرآن مالزی با شاگردان و زیردستان متکبرانه تر برخورد کند اما پس از این مقام تواضع و فروتنی ایشان بیشتر از همیشه شد.

عقیلی بیان کرد: معمولا افراد با کسب رتبه بین‌المللی از حضور به برخی محافل قرآنی امتناع می کنند اما این استاد بزرگوار حضور در همه محافل حتی حاشیه شهر را قبول می کرد و به جای حق الزحمه هدیه ای برای کمک به مساجد حاشیه شهر می داد.

این قاری قرآن کریم اظهار کرد: از آنجا که حاج محسن از سه سالگی با قرآن مأنوس بود، دستورات اخلاقی قرآن بر وجود وی حک شده بود و در واقع اخلاقش تجلی واقعی آیات الهی بود.

وی ادامه داد: اولین بار در سال 83 ایشان را دیدم و بدون اینکه با وی کلامی حرف بزنم، نور ایمان وجود ایشان مرا به خود جذب کرد. با اینکه 9 سال از وی کوچکتر بودم اما رفتارش چنان متواضعانه بود که این فاصله سنی را حس نمی کردم.

رضا گلشاهی، حافظ و از قاریان بین المللی قرآن کریم، دیگر شاگرد این استاد شهید بیان کرد: اخلاق استاد حاج حسنی نمونه بارز عمل به آیات الهی بود.

وی با بیان اینکه از سن 10 سالگی در محضر استاد حاج محسن بودم، گفت: یکی از صفات بارز این استاد شهید خوش خلقی و مردم داری ایشان بود و با رفتار خوبش همه را جذب می کرد. خدا در منظرش بزرگ بود و از کسب مقامات عالی ذوق زده نمی شد.

سجاد انصاری، از قاریان قرآن کریم و شاگرد استاد حاج حسنی کارگر، نیز تصریح کرد: 10 سال شاگرد ایشان بودم و طی این مدت فهمیدم چقدر به اطرافیان توجه دارند و هیچ وقت راضی نمی شدند تا اندکی از سرمایه وقت شاگردانش در جلسات تلف شود.

وی اضافه کرد: اخلاقیات برایش خیلی مهم بود و با وجود کسب مقام در بین مردم و شاگردانش متواضعانه رفتار می کرد. همه شیفته اخلاق حاج محسن بودند. زیاد به خوابم می آید در واقع هر وقت دلتنگش می‌شوم خوابش را می بینم.

امید حسین نژاد، قاری بین المللی قرآن کریم، نیز در این باره خاطرنشان کرد: رفاقت من با محسن خیلی قدیمی است؛ لذا به دلیل ارتباط زیاد، رابطه صمیمانه ای با هم داشتیم. حسن خلق ایشان زبانزد بود و از توجه به اطرافیان هرگز غافل نمی شد و ناراحتی کسی را دوست نداشت.

وی بیان کرد: حیای محسن عجیب بود. نه تنها حیا در برخورد با نامحرم بلکه حیا در رفتار نسبت به والدین، دوستان و همه افرادی که با ایشان مراوده داشتند. همین حیای محسن بود که موجب شد ایشان به درجه رفیع شهادت نائل شوند.

هادی اسفیدانی، از قاریان برجسته قران کریم و شاگرد دیگر استاد حاج حسنی کارگر، احترام به والدین را مهم ترین شاخصه اخلاقی این شهید بزرگوار عنوان کرد و گفت: سعی دارم خلق و خوی استادم را در خود پرورش دهم. از حاج محسن کرامات زیادی دیدم. 

انتهای پیام

captcha