سوت آغاز ادغام اتحادیه‌های قرآنی منوط به جلسه امروز شورای توسعه/ سکوت دبیر هیئت رسیدگی تا موعد مقرر
کد خبر: 3741000
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
ایکنا گزارش می‌دهد؛

سوت آغاز ادغام اتحادیه‌های قرآنی منوط به جلسه امروز شورای توسعه/ سکوت دبیر هیئت رسیدگی تا موعد مقرر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ اعتبار صدور مجوز توسط هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی، همچنین تصویب اساسنامه اتحادیه قرآنی مدغم کشوری برای زدن سوت آغاز ادغام اتحادیه کشوری به جلسه امروز، سوم شهریورماه شورای توسعه بستگی دارد.

به گزارش ایکنا؛ هفته گذشته، هفته‌ای پرخبر از پیگیری اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها برای به سرانجام رسیدن ادغام اتحادیه‌های کشوری بود. ادغامی که باید ماه‌های گذشته و پس از به پله آخر رسیدن ادغام دو اتحادیه‌ قرآنی استان تهران، انجام می‌شد.
تهیه اساسنامه و تأیید کلیات آن در «شورای توسعه فرهنگ قرآنی» و واگذاری موارد اختلافی به «هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی» و دوباره بازگردان آن به شورا برای تصویب نهایی و اما و اگر‌هایی که در فرآیند ادغام اتحادیه‌های کشوری رخ داد، از جمله مهم‌ترین موانعی بود که از دید مسئولان برای به سرانجام رسیدن ادغام در اتحادیه کشوری مطرح می‌شد.
اما، تصمیم اتخاذ شده در مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در مشهد مقدس(25 و 26 مرداد 97) و رأی‌گیری میان اعضا با موضوع موافقت و مخالفت با ادغام، الان آن هم در زمان حاضر چه مفهومی دارد؟ و از دیگر سو با وجود اینکه ماه‌ها از صدور مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی می‌گذرد، اما نامه‌ای از سوی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ارسال شده و خواستار برگرداندن فرآیندهای صدور مجوزهای مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت مانند روال قبل و منطبق بر ضوابط و مقررات تأسیس مؤسسات و کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی شدند.
این بدان معناست که روند صدور مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی پس از حدود یک سال‌ونیم که باید توسط «هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی» انجام می‌شد، مجدد دچار تغییر می‌شود!(محتوای این نامه را اینجا بخوانید)
لذا در این خصوص از هفته گذشته سعی بر دریافت جواب از سوی دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی داشتیم که نهایتاً طی امروز موفق به دریافت جواب هر چند کوتاه از وی شدیم.
مهدی قره‌شیخلو که صحبت در این زمینه را منوط به تصمیم سوم شهریورماه شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌داند، اظهار کرد: صبر می‌کنیم تا ببینیم شورا در این زمینه چه تصمیمی را می‌گیرد و آیا این مسئله حل می‌شود یا خیر؟
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: اگر تصمیم‌گیری درستی شود، مسئله حل می‌شود، اما اگر طی آن جلسه نیز بخواهند به این امر بی‌توجهی کنند و تصمیمات اساسی اتخاذ نشود و جواب درستی دریافت نکنیم آن موقع مواضع خود را در در این زمینه در رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.
امید است طی وعده داده شده، موضوع ادغام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور طی چهل و یکمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دومین جلسه این شورا در سال ۷، در دستور کار قرار گیرد.
کلیات این اساسنامه پیش از این و در بیست و پنجمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسیده بود و یک سری موارد باقی مانده بود که بررسی آنها برعهده هیئت رسیدگی به امور موسسات گذاشته شد. با توجه به اینکه بررسی موارد مذکور توسط هیئت طولانی شده و نیز اختلافاتی در این زمینه در هیئت وجود داشته است، شورای توسعه فرهنگ قرآنی مجدد به این موضوع و بررسی اساسنامه ورود کرده است.
ایکنا پیگیر به سرانجام رسیدن ادغام اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و همچنین انتشار نقطه نظرات، پیشنهادات، انتقادات و دیدگاه دیگر مسئولان قرآنی مرتبط در این حوزه و همچنین مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و دیگر تشکل‌های قرآنی است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قنبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۲۰:۰۲
0
0
سلام ، حال این سوال پاسخ داده شود که اساسا ادغام چه گلی به سر موسسات می توند بزند و چه خیری متعاقب این ادغام برای موسسات هست ؟
من گمان می کنم که از همینجا ریشه ادغام خشکانده شود خیلی بهتره. در این مدت مشخص شد که نه تنها بهره ای برای موسسات کشور ندارد بلکه فقط خسارت و خسران است.
captcha