«قرآن و مسیح» در شبکه فرانسوی - آلمانی
کد خبر: 3741006
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

«قرآن و مسیح» در شبکه فرانسوی - آلمانی

گروه بین‌الملل – شبکه فرانسوی آلمانی «آرته» برنامه‌ای هفت قسمتی با عنوان «قرآن مجید و حضرت مسیح(ع)» را تولید و پخش کرده است.

به گزارش ایکنا؛ شبکه تلویزیونی «آرته»(arte) برنامه‌ای هفت قسمتی درباره قرآن مجید و حضرت مسیح(ع) تهیه کرده که بخش نخست آن از این شبکه روی آنتن رفته است.

بنا به گزارش رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه در این برنامه تلاش شده است که به دلایل توجه قرآن مجید به حضرت مسیح (ع)، پرداخته شود و در بخش‌هایی از آن نیز به موضوع به صلیب‌کشیدن حضرت مسیح‌(ع) و برداشت‌های مسیحیان، یهودیان و قرآن از این موضوع پرداخته‌ شده است.

عناوین هفت قسمت این برنامه تلویزیونی شامل «ماجرای به صلیب‌کشیدن حضرت مسیح(ع) از دید قرآن/53 دقیقه»، «اهل کتاب/52 دقیقه»، «عیسی بن‌مریم/52 دقیقه»، «هجرت پیامبر/53 دقیقه»، «محمد(ص) و انجیل/53 دقیقه»، «دین ابراهیمی/ 53 دقیقه» و «کتاب آسمانی اسلام/ 52 دقیقه» است.

آرته ARTE مخفف عبارت فرانسوی(Association Relative à la Télévision Européenne) شبکه تلویزیونی فرانسوی-آلمانی است که عمده فعالیت آن در زمینه فرهنگ و هنر است. این شبکه خود را به عنوان شبکه فرهنگ اروپا توصیف و هدفش را افزایش کیفیت برنامه‌ها به ویژه در بخش‌های فرهنگی و هنری اعلام کرده است.

دفتر مرکزی آرته در «استراسبورگ» فرانسه است و این شبکه تأسیساتی نیز در «ایسی‌لمولینو» در نزدیکی پاریس و «بادن-بادن» در آلمان دارد.

آماده/«قرآن و مسیح» در شبکه فرانسوی آلمانی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha