تکذیب ارتباط مسابقه کاریکاتور ضداسلامی با دولت هلند
کد خبر: 3741044
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

تکذیب ارتباط مسابقه کاریکاتور ضداسلامی با دولت هلند

گروه بین‌الملل - نخست وزیر هلند با اعلام برائت از اقدام ضداسلامی یکی از نمایندگان مجلس این کشور در تلاش برای برگزاری یک مسابقه توهین‌آمیز کاریکاتور درباره پیامبر اسلام، تاکید کرد: این اقدام ربطی به دولت ندارد.

تکذیب ارتباط مسابقه کاریکاتور ضداسلامی با دولت هلندبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، گیرت ویلدرز نماینده اسلام‌ستیز پارلمان هلند و رهبر حزب راست‌گرای افراطی آزادی قصد دارد پاییز امسال این مسابقه را در یکی از دفاتر این حزب برگزار کند.

مارک روته نخست وزیر هلند روز جمعه در کنفرانس خبری هفتگی خود به خبرنگاران گفت: ویلدرز عضو دولت نیست و برگزاری این مسابقه هم ربطی به دولت ندارد.

وی با انتقاد از ویلدرز و ادعای او مبنی بر تلاش برای بالا بردن آگاهی درباره اسلام گفت: وی با برگزاری این مسابقه قصد به راه انداختن گفتگو درباره اسلام ندارد، بلکه هدف او تحریک افکار عمومی است.

روته در عین حال با بیان این که مردم هلند در حد زیادی از آزادی بیان برخوردارند، گفت: این مرد می‌خواهد مرزهای آزادی بیان را امتحان کند و آزاد است که این کار را انجام دهد.    

ویلدرز در تویئتی به سخنان روته واکنش نشان داد و نوشت: این اظهارات نشان می‌دهد که هلند توسط عده‌ای که  از اسلام حمایت می‌کنند، اداره می‌شود.

وی همچنین ادعا کرد که مسابقه کاریکاتور به منظور تحریک افکار عمومی برگزار نمی‌شود بلکه هدف آن نشان دادن این مسئله است که هلندی‌ها درباره آزادی خود معامله نمی‌کنند.

انتهای پیام

captcha