همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دانشگاه‌های تونس
کد خبر: 3741118
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

همکاری دانشگاه علوم اسلامی رضوی با دانشگاه‌های تونس

گروه بین‌الملل - در دیدار رایزن فرهنگی ایران در تونس با رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، ایحاد برقراری ارتباط بین این دانشگاه با مراكز علمی و دانشگاه‌های تونس بررسی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حجت‌الاسلام سیدحسن وحدتی، رئیس دانشگاه رضوی مشهد در محل این دانشگاه با حجت‌الاسلام محمد اسدی‌موحد، وابسته فرهنگی کشورمان در تونس دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان گزارشی از وضعیت فرهنگی و دینی تونس ارائه داد و در ادامه به وجود ظرفیت‌های علمی و ایجاد تبادل فعالیت‌های علمی بین دانشگاه‌های تونس و دانشگاه رضوی مشهد اشاره کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموختگان دانشگاه رضوی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه آشنا هستند و از طرفی از سطح علمی خوبی نیز برخوردارند، می‌توان برنامه‌های مشترکی را بین این دانشگاه و دانشگاه‌های تونس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی كرد.

اسدی‌موحد در ادامه به نگاه علمی، بین‌المللی و تخصصی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مراکز علمی اشاره کرد و گفت: ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رئیس این سازمان نسبت به بحث هم‌افزایی با مراکز علمی و فرهنگی کشور اهتمام ویژه دارد و همواره رایزنان فرهنگی را به این امر تشویق می‌کند، بر این اساس پیشنهاد می‌شود که تلاش‌های بیشتری در زمینه انجام برنامه‌های مشترک بین دانشگاه رضوی و سازمان صورت پذیرد.

وی تأكید كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان سیاستگذار و مجری فعالیت‌های فرهنگی و دینی در خارج از کشور می‌تواند از ظرفیت‌های دانشگاه رضوی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی و علمی نظام مقدس اسلامی ایران استفاده كند.

سپس حجت‌الاسالام وحدتی، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی طی سخنانی گفت: یکی از افتخارات دانشگاه رضوی، تربیت نیروهای مسلط به علوم اسلامی و زبان‌های خارجی است که ثمرات آن را در عرصه‌های مختلف شاهد هستیم.

وی افزود: به برکت فضای معنوی حرم امام رضا(ع) زمینه‌ها و فرصت‌های زیادی در عرصه بین‌الملل وجود دارد و این دانشگاه با نگاه جدید به عرصه بین‌الملل آمادگی دارد که با مراکز بین‌المللی به ویژه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری كند.

وحدتی اظهار امیدواری کرد که دانشگاه رضوی بتواند از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در برقراری ارتباط با دانشگاه‌های كشورهای مختلف به ویژه تونس، استفاده کند.

انتهای پیام

captcha