شادمانی سخیف در مراسم بزرگداشت شهیدان دولت+ فیلم
کد خبر: 3741449
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

شادمانی سخیف در مراسم بزرگداشت شهیدان دولت+ فیلم

گروه جهاد و حماسه ــ بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیش از ظهر امروز یکشنبه 4 شهریورماه، برنامه‌ای را در رثای شهیدان رجایی و باهنر برگزار کرد که بیش از اینکه در شأن مقام شامخ شهید باشد؛ همچون یک مهمانی خانوادگی جلوه می‌کرد!

بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و تجلیل از کارمندان منتخب جشنواره شهید رجایی، پیش از ظهر امروز یکشنبه 4 شهریور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه معاونان و مدیران بنیاد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم نخستین برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت هفته دولت بود و در آن علاوه بر مدیران و معاونان بنیاد شهید وامور ایثارگران، برخی از جانبازان و ایثارگران به همراه خانواده‌هایشان نیز حضور داشتند.

معمولاً در چنین برنامه‌هایی حتی به فرض حضور گروه موسیقی برای اجرای زنده، عرف این است که یک نوازنده کیبورد به همراه خواننده حضور داشته باشد و مبادرت به اجرای قطعاتی نمایند که مناسب حس و حال و شأنیت مراسمی از این دست باشد که البته خواننده و کیبوردنواز به برنامه آمدند، اما آنچه برای حضار اجرا کردند، نه‌تنها سنخیتی با حال و هوای معنوی این مراسم به واسطه حضور جمعی از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان نداشت که اتفاقاً  قطعات نواخته و اجرا شده دون شأن مجلس بود.

در بخش دیگری از این برنامه مداحی دعوت شده بود تا به مناسبت میلاد حضرت امام هادی(ع) به مولودی‌خوانی بپردازد، اما همراهی دو فرد دیگر در مقام دف‌زن و نی‌نواز منجر به اجرای قطعات موسیقی ریتمیک توسط آنها شد که به دور از انتظار بود.

برگزارکنندگان این برنامه به همین میزان نیز بسنده نکردند و در بخش پایانی برنامه نیز از گروه موسیقی دعوت کردند که اجرای آنها این بار نیز تعجب بیشتری برانگیخت. این گروه به محض حضور بر روی سن تالار به اجرای نوعی موسیقی پرداختند که در کنسرت‌های خاص شاهد آن هستیم. هر چند قطعات اجرا شده آنها دارای مجوز از وزارت ارشاد بود اما شأنیت چنین مراسمی در آن لحاظ نشده بود.

از همه عجیب‌تر رفتار خواننده این گروه بود که همچون بسیاری از کنسرت‌های معمول که شاهد برپایی آنها در جای‌جای تهران بزرگ هستیم و اتفاقاً به جهت عدم رعایت برخی شئون اسلامی بسیاری به برگزاری آنها معترضند، هر از گاهی میکروفون را به سمت حاضران می‌گرفت تا آنها او را در اجرای قطعات ترانه همراهی کنند که عدم همراهی حضار با این خواننده نشان از میزان بالای تعجب حضار از اجرای چنین برنامه‌ای بود.

البته اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری چنین مراسم‌ غیرمتعارفی، مسبوق به سابقه است که شاهد مثال آن مراسمی بود که به مناسبت روز شهدا در اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود.

در هر صورت از این نهاد ارزشی و انقلابی، برگزاری چنین مراسمی نوعی کج‌سلیقگی است و انتظار می‌رود، این نهاد در برگزاری برنامه‌هایش دقت بیشتری داشته باشد و برنامه‌ای را برگزار کند که در شأن بنیاد شهید و جامعه هدف آن یعنی ایثارگران باشد.

در ادامه می‌توانید ویدئوهایی از این مراسم را ببینید. 

فیلمی از مراسم

بخش دیگری از فیلم مراسم

بخش دیگری از فیلم مراسم

بخش پایانی فیلم از مراسم

زینب رازدشت/خبرنگار جهاد و حماسه ایکنا

انتهای پیام

captcha