مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / جنایات سازمان مجاهدین خلق علیه زن
کد خبر: 3741527
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / جنایات سازمان مجاهدین خلق علیه زن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبرگزاری‌های کشورمان امروز چهارم شهریورماه خبرهای متنوعی را در صفحات معارفی منتشر کرده‌اند، خبرهایی که از تفسیر امیدبخش‌ترین آیه قرآن تا معرفی جنایات سازمان مجاهدین خلق و اعزام سه نماینده کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن را شامل می‌شود.

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها / آشنایی با جنایات سازمان مجاهدین خلق

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز چهارم شهریورماه و تا زمان تنظیم این گزارش به انعکاس رویدادهای مختلفی از گوشه و کنار کشورمان پرداخته‌اند، به نظر می‌رسد امروز شاهد انتشار مطالب متنوع‌تری در این صفحات نسبت به روزهای گذشته بوده‌ایم.
خبرگزاری تسنیم در گزارشی به معرفی جنایات سازمان مجاهدین خلق پرداخته و خبرگزاری فارس نیز طی گزارشی امیدبخش‌ترین آیه قرآن کریم را به مخاطبان خود معرفی کرده است، آیه‌ای که به نقل از امیرالمومنین(ع) این عنوان را به دست آورده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران که روز پرخبری را پشت سر گذاشته است در صفحه دین و اندیشه به موضوع هشدار حجت‌الاسلام والمسلمین «حجتی کرمانی» به آیت‌الله «مصباح» اشاره کرده است و خبرگزاری مهر نیز طی یادداشتی وارده موضوع مهجوریت قرآن و آسیب‌شناسی مسابقات قرآن را سوژه امروز خود قرار داده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها خبر روز خود تا زمان تنظیم این گزارش را به برگزاری دوره‌های آموزش قرآن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران اختصاص داده است و باشگاه خبرنگاران جوان نیز موضوع «قرض گرفتن» را سوژه حدیث امروز خود قرار داده است.
خبرگزاری کتاب ایران تنها خبر امروز خود را به برگزاری نشست نقد و بررسی کتابی با موضوع حضرت علی(ع) اختصاص داده است و خبرگزاری میزان نیز تا کنون هیچ خبری بر روی خروجی خود قرار نداده است. در ادامه صفحات معارفی برخی خبرگزاری‌ها مرور شده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه قرآن، عترت و نماز از اعزام سه نماینده ایران به مسابقات بین‌المللی قرآن خبر داده است. بر اساس خبر منتشر شده در این خبرگزاری «کاظم آذر پیرا» در رشته قرائت تحقیق و «محمد رسول تکبیری» در رشته حفظ کل قرآن کریم، دو نماینده کشورمان در بیست‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور کرواسی خواهند بود. همچنین در این خبر «ابوذر کرمی» حافظ کل قرآن به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه معرفی شده است.
این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود و طی گزارشی طولانی به معرفی جنایات سازمان تروریستی «مجاهدین خلق» پرداخته و آن را به عنوان یکی از «ضدزن‌ترین» سازمان‌های جهان معرفی کرده است. این گزارش که با عنوان «با ضدزن‌ترین سازمان جهان آشنا شوید / از بردگی جنسی تا خارج کردن رحم زنان» منتشر شده، شامل گفت‌وگوهایی با برخی زنان جدا شده از این سازمان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین «علی شیرازی» نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز یادداشتی در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده و در آن به بیان تکلیف دولتمردان در پیروی از ولایت پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «تنها با حرکت در زیر سایه ولایت است که وحدت جمعی شکل می‌پذیرد و درخت عدالت در جامعه پهناور و تنومند می‌شود».
خبرگزاری تسنیم همچنین در خبر دیگری از افتتاح موزه و کتابخانه تخصصی وقف با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داده است. بر اساس این خبر، همزمان با هفته دولت موزه و کتابخانه تخصصی وقف با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، استاندار خراسان رضوی و مدیران کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور و مسئولین استانی افتتاح شد.
تسنیم در خبر دیگری از حضور «شیخ محمدفهمی عصفور» استاد مصری در جمع قاریان عضو طرح اسوه خبر داده است.
تشکیل پویش مردمی «از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی»، برگزاری نشست خبری موسسه غدیرشناسی، برگزاری محفل قرآنی در موسسه نفحات‌القرآن و چهار ناله‌ای که ابلیس در چهار مکان سر داد، از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی با دبیر شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با موضوع ولایت و امامت و به مناسبت نزدیک شدن به عید سعید غدیر انجام داده است. حجت‌الاسلام تقوی در این گفت‌وگو امامت و پیشوایی را نوعی مدیریت ملت عنوان کرده است.
ایسنا همچنین از حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور از مناطق مرزی استان کرمانشاه خبر داده است. سردار «حسین اشتری» در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران از آماده بودن مرز خسروی برای تردد زوار اربعین خبرد اده و بر امنیت تمامی مرزها تأکید کرده است. ایسنا همچنین در خبر دیگری از تصویب یک فوریت لایحه «مجوز هزینه‌کرد به شهرداری برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین» در جلسه امروز شورای شهر تهران خبر داده است، بر اساس این لایحه شهرداری مجاز به هزینه کرد در مراسم اربعین خواهد شد.
این خبرگزاری در خبر دیگری که در سایر خبرگزاری‌ها نیز انتشار یافته است به افتتاح موزه و کتابخانه وقف در مشهد مقدس و با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرده است و در ادامه خبرهای امروز خود از هشدار حجت‌الاسلام «حجتی کرمانی» به آیت‌الله مصباح یزدی خبر داده است؛ این خبر در روزنامه اطلاعات منتشر شده و ایسنا آن را در صفحه دین و اندیشه بازنشر داده است.
برگزاری جشن غدیر در فرهنگسرای تهران و برگزاری برنامه‌های دهه ولایت در آستان قدس رضوی با شعار «غدیر رمز وحدت و ائتلاف» از دیگر عناوین خبری این خبرگزاری است که امروز چهارم شهریورماه بر روی خروجی قرار گرفته است.
فارس
خبرگزاری فارس با انتشار سه خبر صفحه فعالیت‌های قرآنی را به روزرسانی کرده است که دو خبر از این تعداد مربوط به بارگذاری تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن با صدای «شهریار پرهیزکار» و نیز بارگذاری تلاوت «قاسم رضیعی» است؛ تلاوت قاسم رضیعی مربوط به محفل انس با قرآن موسسه قرآنی نفحات‌‌القرآن است. این محفل شب گذشته سوم شهریورماه برگزار شد.
خبرگزاری فارس در خبر دیگری به معرفی امیدبخش‌ترین آیه قرآن کریم پرداخته است. بر اساس مطلب منتشر شده در این خبرگزاری حضرت علی(ع) آیه مبارکه «وَأَقِمِ الصَّلَوةَ طَرَفَىِ النَّهَارِ وَزُلَفاً مِّنَ الَّیْلِ إِنَّ الْحَسَنَتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ» را به عنوان امیدبخش‌ترین آیه قرآن کریم به اصحاب و یاران خود معرفی کرده‌اند.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی به بازنشر یادداشتی از «علیرضا کچوئیان» از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) پرداخته است. این یادداشت به موضوع مهجوریت قرآن و نیز آسیب‌شناسی مسابقات قرآن پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است؛ «به نظر شما چه رابطه علت و معلولی بین مسابقه رشته قرائت تحقیق با در نظر گرفتن تمامی الزامات آن با فهم و عمل به آن وجود دارد؟ اگر هم قرار بر طریقیت ماجراست چرا به جای صرف بودجه های هنگفت به اصطلاح قرآنی در مسابقات و جشنواره‌ها و... برای عده‌ای خاص به مقوله آموزش همگانی و در نظام آموزشی و تربیتی کشور و یا رفع آسیب‌ها و تربیت استعدادهای موردنیاز طراز جامعه اسلامی بی توجهی می‌شود؟».
این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی با «احمد لیایی» دبیر اجرایی طرح قرآنی بشارت 1452 انجام داده است. «احمد لیایی» در این گفت‌وگو با بیان اینکه استقبال مخاطبان از طرح ۱۴۵۲، بی‌نظیر بوده است، گفته است؛ «سه میلیارد تومان جایزه در این طرح پیش بینی شده است».
مهر همچنین به موضوع اعزام سه نماینده کشورمان به مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی و روسیه پرداخته و در ادامه نیز از بازدید دانش‌پژوهان مرکز اسلامی انگلیس از دارالقرآن علامه طباطبایی خبر داده است.
انعکاس صحبت‌های بیان شده توسط «محمدعلی خواجه‌پیری» پیشکسوت قرآنی و دبیر جامعه فرهنگی - قرآنی عصر در بین حاضران در نهمین دوره آموزشی طرح اسوه خبر دیگر این خبرگزاری است. خواجه‌پیری در صحبت‌های خود تشکیل جبهه قرآنی را در فضای کنونی از ضروریات دانسته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار سه خبر صفحه قرآن و عترت را در روز چهارم شهریورماه به روزرسانی کرده است. این خبرگزاری ابتدا به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام هادی(ع) ضمن بیان مقدمه‌ای از زندگی‌نامه امام هادی(ع) شعری از «محمدحسن بیات‌لو» در وصف این امام همام منتشر کرده است و پس از آن نیز به معرفی زندگینامه شهید «محبوب پیغامی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس پرداخته است. این خبرگزاری هر روز زندگینامه یکی از شهدای دفاع مقدس را منتشر می‌کند.
این خبرگزاری همچنین در مطلب دیگری ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) موضوع قرض گرفتن را سوژه امروز خود قرار داده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب در صفحه دین با انتشار یک خبر سعی در به روزرسانی این صفحه داشته است. این خبر مربوط به برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «علی از زبان علی(ع)» در مجموعه فرهنگی اجتماعی امام علی(ع) است. این کتاب نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها هست که روز دوشنبه پنجم شهریورماه برگزار خواهد شد.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از خبرهای خود را به بنیاد شهید و امور ایثارگران اختصاص داده است. خبرنگار این خبرگزاری طی گفت‌وگویی با مدیر کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری دوره‌های آموزش قرآن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است این دوره‌های آموزشی شهریورماه جاری در استان البرز برگزار می‌شود. همچنین اعلام شده است که جامعه هدف این طرح شامل والدین، همسران، فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران می‌شود.
خبر دیگر این خبرگزاری به مروری کوتاه بر اخبار منتشر شده از شامگاه روز سوم تا صبح روز چهارم شهریورماه اختصاص یافته است.
خبرگزاری میزان نیز تا ساعت 14 امروز هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خود قرار نداده است.
یادآور می‌شود، خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی مورد بررسی در این گزارش تا ساعت 14 لحاظ شده است.

انتهای پیام

captcha