ارومیه؛ میزبان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی
کد خبر: 3741563
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
10 شهریور ماه سال جاری؛

ارومیه؛ میزبان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه خبر داد و گفت: این جشنواره 10 شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود و تنها جشنواره‌ای در استان است که از زمان آغاز تاکنون تغییر مسیر نداده‌است.

ارومیه؛ میزبان سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی پیش از ظهر امروز در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد، بیان کرد: با تمدید مهلت ارسال آثار تا 20 مرداد ماه به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی، 384 اثر ارسال شده‌است.

وی بابیان اینکه از این تعداد آثار 248 نفر شرکت کننده در بخش خانم ها بوده و 32 نفر نیز در بخش مردان آثار خود را ارسال نموده اند، افزود: این آثار از استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، همدان، زنجان، مشهد، مرکزی، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، مازندران و اهواز به دبیرخانه جشنواره در ارومیه ارسال شده‌است.

حجت الاسلام والمسلمین خدایاری همچنین از ارسال ٢٠ اثر از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکیه به دبیرخانه جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون 9 نفر از عراق، آذربایجان و ترکیه برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره تئاتر استان از 6 الی 8 شهریور ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه خبر داد و تصریح کرد: کل آثار رسیده در این بخش نیز 14 اثر بوده که 12 اثر برگزیده در جشنواره به روی صحنه خواهند رفت که از این تعداد 8 اثر مربوط به ارومیه و 4 اثر از شهرستانهای نقده، مهاباد، تکاب و میاندوآب بوده‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه محیط فرهنگی آذربایجان غربی بدلیل هم مرزی بودن با چندکشور فرامرزی است، اظهار کرد: محیط فرهنگی استان در واقع یک جمعیت ۱۵میلیونی را پوشش می دهد و این نیازمند برنامه ریزی در زمینه گسترش امنیت فرهنگی است.

وی بااشاره به اینکه دریاچه ارومیه مظهر طبیعی فرهنگی استان به شمار می رود، یادآور شد: دریاچه ارومیه بر شادی و نشاط، سعه صدر وو تعامل مردم استان بسیار اثرگذار بوده و روح مسالمت آمیز و مهمان نواز مردم ارومیه مرهون وجود این دریاچه است که خشکی آن طبیعت و سرشت فرهنگی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

انتهای پیام

captcha