۳۰۰ نخبه قرآنی آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند
کد خبر: 3741643
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

۳۰۰ نخبه قرآنی آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مراسم تجلیل از ۳۰۰ نخبگان قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان مازندران در سالن همایش اهل بیت(ع) شهرستان ساری برگزار شد.

 300 نخبه قرآنی آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از مازندران، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ظهر دیروز، چهارم شهریورماه در مراسم تجلیل از 300 نخبگان قرآن، عترت و نماز فرهنگیان و دانش‌آموزان مازندران که در سالن همایش اهل بیت(ع) شهرستان ساری برگزار شد، گفت: در طول زندگی انتخاب‌های مختلفی داریم و 40 سال قبل بزرگان ما چنین انتخابی کردند و آن را به ما سپردند و ما نیز قدردان تلاش‌هایشان هستیم.

وی با اشاره فعالیت جدید وزارت آموزش و پرورش با نام «نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم» در سال تحصیلی جدید، افزود: این طرح ویژه تمامی مدیران، معلمان، همکاران و دانش‌آموزان سراسر کشور است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نعمت بزرگ انقلاب اسلامی به عنوان یک ودیعه الهی به ما سپرده شده است و اینکه فکر کنیم امام زمان(عج) حامی آن است، به تنهایی کافی نیست، افزود: سند تحول بنیادین تنها سندی و راهی است که می‌تواند دانش‌آموزان ما را به سعادت برساند و تبلور عینی آن نیز فعالیت‌های قرآنی است.

مسیب‌زاده سند تحول بنیادین را بر اساس تربیت متوازن و برای تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: طرح مصباح‌الهدی برای شناخت ائمه اطهار(ع) که در سال گذشته دبیرخانه امام‌شناسی و اهل‌بیت‌شناسی آن با موضوع زندگی حضرت فاطمه‌(س) بر‌عهده استان مازندران بوده است، یکی از طرح‌های آموزش و پرورش در شناخت ائمه اطهار(ع) بود.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور پنج‌ساله برنامه‌ریزی می‌شود که در پنج سال آینده، مازندران میزبان برگزاری این مسابقات خواهد بود.

مسیب‌زاده با تأکید بر پیگیری توسعه فعالیت‌های قرآنی در مراکز دارالقرآن‌ها، افزود: استان مازندران در این حوزه پیشگام است و تعداد بیشتر واقفان دارالقرآن‌ها در این استان از خواهران خیر هستند.

300 نخبه قرآنی آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند

طرح «مبین»؛ برای جذب دانش‌آموزان در اقامه نماز

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و پرورش  با اشاره به طرح «مبین» عنوان کرد: این طرح ویژه آموزش مدیران مدارس برای جذب دانش‌آموزان در اقامه نماز است.

در ادامه محمد شعبانی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: دانش‌آموزان نماز، قرآن و عترت بی‌نظیر هستند و درس‌های بسیاری از دانش‌آموزان یاد می‌گیرم.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از خانواده‌ها میلیاردها در بخش آموزشی هزینه می‌کنند ولی به حوزه پرورشی کمتر توجه می‌کنند، افزود: برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش در سه حوزه قرآن، عترت و نماز است که در طول سال دانش‌آموزان در مسابقات متعدد این حوزه شرکت می‌کنند.

شعبانی گسترش نماز خانه‌های مستقل را یکی از برنامه‌های  آموزش و پرورش مازندران دانست و تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی ـ هنری برای حضور پررنگ دانش‌آموزان در نمازخانه‌ها برگزار می‌شود.

300 نخبه قرآنی آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند

شرکت 50000 دانش‌آموز مازندرانی در طرح مصباح‌الهدی

شعبانی با اشاره به اینکه در طرح مصباح‌الهدی ۵۰ هزار نفر در سطح استان شرکت کردند که ۵ هزار اثر به مرحله استانی راه پیدا کردند و امروز ۲۰۰ نفر از برگزیدگان تجلیل شدند، افزود: طرح مصباح‌الهدی در سال گذشته با محوریت سیره فاطمه الزهرا(س) برگزار شد و امسال نیز برنامه ما سیره امام علی(ع) است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش مبنای کار خود را براساس تعامل گذاشته است، تصریح کرد: اداره‌کل آموزش و پرورش در حوزه قرآنی تعامل خوبی با دستگاه‌های و نهادهای حوزه قرآنی دارد و با همه نهادهای فرهنگی تفاهم نامه ای منعقد کرده است.

شعبانی به توسعه دارالقرآن‌ها اشاره کرد و افزود: در سال ۹۳حدود  ۱۰دارالقران در استان مازندران وجود داشت که در حال حاضر این رقم به ۲۷ دارالقرآن رسیده است. 

300 نخبه قرآنی آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند

وی افزود: در حال حاضر ۷۰حافظ کل قرآن در استان وجود دارد که این افزایش تعداد دانش آموزان قرآنی به دلیل رشد مراکز تخصصی قرآن است.

رونمایی از پوستر جشنواره «همای رحمت» و نرم‌افزار «کوثر آفتاب» 

300 نخبه قرآنی آموزش و پرورش مازندران تجلیل شدند

به گزارش ایکنا در مراسم تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران از پوستر جشنواره «همای رحمت» و نرم‌افزار «کوثر آفتاب» رونمایی شد.

بر اساس این گزارش غلامرضا زهره‌منش از شهرستان بهشهر این نرم‌افزار را که شامل آثار برگزیده جشنواره مصباح‌الهدی سال گذشته با موضوع سیره تربیتی فاطمه(س) است، طراحی کرده است.

یادآور می‌شود، نرم‌افزار «کوثر آفتاب» شامل؛ زندگینامه، داستان، مقاله، بخش کودک، شعر، متون ادبی، آهنگ و نوا، احادیث ائمه و زیارت، نرم‌افزار موبایل، کتابخانه، پاسخ به شبهات و گالری تصاویر از بخش‌های مختلف نرم‌افزار کوثر آفتاب است.

انتهای پیام

captcha