شکل‌گیری «هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی» قانونی است/ جلسه بعدی 10 شهریور
کد خبر: 3741652
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
بهبودی:

شکل‌گیری «هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی» قانونی است/ جلسه بعدی 10 شهریور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی با بیان اینکه تشکیل جلسات هیئت رسیدگی کاملا قانونی است، از احتمال فراوان برگزاری جلسه هیئت طی هفته آتی خبر داد.

حسین بهبودی، دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با اختلاف نظر موجود در رابطه با ادامه فعالیت هیئت رسیدگی به امور مؤسسات و طرح این موضوع در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: در این زمینه تقریبا نتیجه مشخص بود هر چند که شاید مقداری جمع‌بندی نهایی با قاطعیت کامل عنوان نشد، ولی همانطور که مشخص شد، طبق اعلام نظر مخبردزفولی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، برداشتی که صورت گرفته بود، مربوط به دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و در شورای توسعه اعتباری ندارد و اگر نکته‌ای نیز وجود داشته باشد، باید از سوی دفتر حقوقی شورا اعلام شود.
دبیر اجرایی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی افزود: نکته دوم اینکه اصل موضوعی که مطرح شده و برای خود ما نیز در این رابطه شائبه‌ای وجود داشت این است که چرا تشکیل جلسات هیئت رسیدگی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نگرفته است؟ که در این باره نیز بنابر اعلام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با استناد به نظر رئیس‌جمهور، این‌گونه موارد در کمیته‌های تخصصی شورا بررسی شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آن را تأیید می‌کند.
بهبودی در ادامه تصریح کرد: پس از انجام این مذاکرات و بنا بر اعلام نظر مخبردزفولی، فعالیت هیئت رسیدگی قانونی بوده و ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین، اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه نیز نکته‌ای دارند، کارگروهی در این رابطه تشکیل شود تا به بررسی نکات مور نظر بپردازد.
وی در پایان در رابطه با برگزاری جلسات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات نیز گفت: جلسات هیئت همچنان برگزار می‌شود که در این زمینه نیز در حال برنامه‌ریزی و استعلام از اعضا هستیم که ان‌شاءالله با هماهنگی‌های اولیه و به احتمال قریب به یقین، جلسه هیئت طی هفته آتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

 

captcha