«خوشنویسی» شناسنامه مردم ایران است
کد خبر: 3741727
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
دبیرکل یونسکو:

«خوشنویسی» شناسنامه مردم ایران است

گروه فرهنگی ــ ایوبی با اشاره به اینکه خوشنویسی شناسنامه مردم ایران است، افزود: مردم ایران هم در زمینه هنرهای سنتی و هم در زمینه هنرهای مدرن بی‌نظیرند و با نگاه به آینده و پاس داشت سنت‌ها، فرهنگ و هنر همواره در این کشور می‌درخشد.

 هنر خوشنویسی شناسنامه مردم ایران است

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الله ایوبی، دبیرکل یونسکو شب گذشته، 4 شهریورماه در مراسم بزرگداشت میرعمادالحسنی و آئین رونمایی از لوح ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد شهر قزوین گفت: شهر قزوین نه‌تنها پایتخت فرهنگی و خوشنویس کشور است بلکه در جهان و در میان کشورهای عضو اکو جایگاه و مقام برجسته‌ای دارد و خوشحالیم که به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ثبت ملی مکتب میرعماد که خط نستعلیق را به اوج رسانید، انجام‌شده و امشب رونمایی می‌شود.
ایوبی اظهار کرد: اگرچه ایران مهد خوشنویسی جهان است ولی جای تأسف دارد که مدیریت فرهنگی کشور در زمینه معرفی این هنر ارزنده و باسابقه درست عمل‌نکرده‌اند، مکتب میرعماد و شاگردان میرعماد در آسمان ایران می‌درخشند ولی متأسفانه این آسمان پرستاره به شایستگی در جهان معرفی نشده است.
وی با عنوان اینکه خوشنویسی شناسنامه مردم ایران است، افزود: مردم ایران هم در زمینه هنرهای سنتی و هم در زمینه هنرهای مدرن بی‌نظیرند و با نگاه به آینده و پاس داشت سنت‌ها، فرهنگ و هنر همواره در این کشور می‌درخشد.
دبیرکل یونسکو توجه ویژه به خط و خوشنویسی را از اولویت‌های مهم این سازمان برشمرد و تصریح کرد: پرچم خوشنویسان در همه جای ایران و جهان همواره بر فراز است و امیدوارم با ثبت ملی مکتب نستعلیق میرعماد و به همت مردم و هنرمندان شهر قزوین، خوشنویسی قزوین به جایگاه واقعی خود دست یابد.

انتهای پیام

captcha