آرامش و امنيت؛ بزرگ‌ترين دستاورد كشور در عرصه‌ بين‌المللی
کد خبر: 3741884
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

آرامش و امنيت؛ بزرگ‌ترين دستاورد كشور در عرصه‌ بين‌المللی

گروه اجتماعی- استاندار یزد گفت: آرامش و امنيت يكی از بزرگترين دستاوردهای كشور در عرصه‌های بين‌المللی و از والاترين نعمت‌های ايران اسلامی در جای جای اين سرزمين است.

آرامش و امنيت؛ بزرگ‌ترين دستاورد كشور در عرصه‌ بين‌المللی

به گزارش ایکنا از یزد، محمود زمانی قمی، استاندار یزد 5 شهریورماه در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهي انتظامي استان اظهار کرد: امنيت بالاي كشور با تكيه بر تلاش تك تك فعالان در دستگاه هاي امنيتي و انتظامي محقق شده است تا آرامش و امنيت به عنوان يكي از بزرگ ترين دستاورد هاي كشور در عرصه هاي بين المللي و از والاترين ترين نعمت هاي ايران اسلامي در جاي جاي اين سرزمين و استان يزد استقرار يابد.

زماني قمي افزود: قبل از انقلاب اسلامي نظام استبدادي و وابسته به اجانب در ايران حكمراني مي كرد، دستگاه فاسد پهلوي و جريان وابسته به آن در اختيار قدرت هاي جهاني به ويژه آمريكايي ها قرار داشت، اما بايد به اين موضوع توجه كرد كه ايران همواره و در تمام دوران ها كشوري استراتژيک محسوب مي شود.

وي ادامه داد: از زماني كه انسان ها آموختند قايق را روي آب بيندازند آبراه استراتژيك خليج فارس بسيار اهميت داشت و در شرايط حاضر نيز كه درصدبالايي از انرژي جهان از اين تنگه عبور مي كند، هم چنان امنيت خليج فارس ،تنگه هرمز و كشور ايران از جايگاه ارزشمند و بالايي برخوردار است.

عالي ترين مقام اجرايي استان گفت: آمريكايي ها از گذشته براي تنظيم امنيت خود و همراهانشان در اين نقطه حساس از عناصري از جمله نظام شاهنشاهي مستقر و وابسته به خود؛ رهگذر تقويت اسرائيلي ها و حكومت فاسد صهيونيسم و ترساندن شيخ ها در منطقه عربي استفاده و سعي مي كردند امنيت آبراه خليج فارس و منافع خود را در اين جايگاه مهم حفظ نمايند.

زماني قمي افزود: به رغم خواسته و تلاش آن ها تحت رهبري عالمي بزرگ حضرت امام خميني (ره)، انقلاب و نهضت بزرگ ايران اسلامي در بهمن 57 به ثمر نشست كه در همان زمان آمريكايي ها دريافتند سامانه امنيتي طراحي شده و مستقر آن ها در منطقه خليح فارس به هم ريخته و ديگر از عنصر اصلي اين سامانه امنيتي يعني شاه و خاندان فاسد او خبري نيست.

استاندار يزد يادآور شد: آمريكايي ها متوجه شدند بايستي سامانه جديدي را مستقر كنند و تا رسيدن به اين هدف بسياري از تحركات را از داخل ايران شروع مي كنند ،حوادث كردستان،منافقين و تروريست هاي آدم كش در سال 1360 راهي بود تا بتوانند اصل استقرار جمهوري اسلامي را بر هم بزنند و به سامانه قديم خود براي حفظ امنيت برگردند اما فضل خداوند و رهبري امام و جانفشاني ملت بزرگ ايران تمام نيرنگ ها را در هم شكست و جمهوري اسلامي با اقتدار و عزت مستقر شد.

وي بيان كرد: بعد از اين جريانات حمله از طريق، زمين، هوا و دريا توسط دست نشانده آمريكا و حاكميت فاسد بعث عراق به سرزمين ايران شروع شد و بازهم براي برهم زدن نظم جديد امنيتي كه جمهوري اسلامي در آبراه بزرگ خليج فارس و ايران سربلند به وجود آورده بود دست به كار شدند.

زماني قمي مطرح كرد: رشادت و پايمردي تمام نيروهاي ارتش،سپاه،بسيج،نيروي انتظامي و مردم دست به دست هم دادند و توانستند با جوانمردي از حقوق ايران و انقلاب در هشت سال جنگ تحميلي بدون از دست رفتن يك ميليمتر از خط وطن صيانت كنند.

نماينده دولت در استان يزد اظهار کرد: در اين فضا مگر آمريكا مي تواند بدون سامانه باشد و سامانه هاي جديد او عبارت شد از حزب بعث، شوراي همكاري خليج فارس و بازهم اسرائيل اما اين سامانه هاي شوم نيز از هم پاشيده شد و سپس شوراي همكاري خليج فارس و اتحاديه عرب عليه برخي از كشورهاي عرب ورود پيدا كرد و آن بخش از سامانه هم تمام كارايي خود را از دست داد.

زماني قمي افزود: در اين بازه زماني آمريكا دچار حيرت و سرگرداني است و قدرت جمهوري اسلامي در منطقه پيشروي مي كند و اما امروز ايران علاوه بر حفظ امنيت كشور و خليج فارس توانسته از ايران تا باب المندب نظام سياسي و امنيتي منطقه را تحت تاثير قرار دهد.

استاندار يزد گفت: ايران به عنوان يك بازيگر بسيار توانمند در حوزه امنيت و سياست در حال ايفاي نقش است اما نه نقشي به شكل ساير بازيگران عالم كه وقتي سلاح و قدرت در اختيار دارند مظلومان و ضعيفان احساس خطر مي كنند بلكه هر اندازه جمهوري اسلامي توانمند تر مي شود آن هايي كه در منطقه مورد ظلم و ستم واقع شده اند احساس امنيت مي كنند و ظالمان و ستمگران نيز نگران مي شوند.

زماني قمي ادامه داد: نقش ايران به نقشي والا و برجسته تبديل شده و امروز نهال بزرگ و مقدس انقلاب اسلامي در اعماق قلوب همه علاقه مندان به آزادي و انسايت ريشه دارد و به عنوان درختي تنومند با چهل سال تجربه هاي بزرگ و ارزشمند بدون ترديد از اين نيرنگ انتهايي نيز عبور مي كند و با قدرت انقلاب تابناك را تثبيت خواهد كرد.

وي بيان كرد: اما آخرين تصميم پس از سفر ترامپ به عربستان براي شكل گيري ناتو عربي طرح شد و اين سامانه جديد آمريكايي هاست و شكست ناتو عربي با مشاركت كشورها نيز به دلايل و نمونه رفتارهاي گذشته قطعي است.

استاندار يزد افزود: پس از خروج ترامپ از عربستان ما بايد اتحاد بيشتري را در دنياي عرب مشاهده مي كرديم اما امارات و عربستان سعودي در آستانه جنگ عليه قطر قرار گرفتند و اين كشور از همه سمت تحريم شد كه اولين شكاف در صف اتحاديه عرب از همين جا شكل گرفت.

زماني قمي گفت: نكته ديگر اينكه در تعيين هدف ناتوي عربي تلاش مي كنند اين جريان را عليه ايران نشان دهند اما بزرگ ترين هدف در اين زمينه سامانه هاي امنيتي از دهه 1340 تا به امروز و حفظ و تثبيت رژيم پليد صهيونيست است و همين نكته مي تواند شورش بسياري از مسلمانان را در دنياي عرب بر خلاف اين جريان به وجود آورد.

عالي ترين مقام اجرايي استان تصریح كرد: بنابراين مردم و مسلمانان در خواهند يافت كه مسئله ايران نيست بلكه موضوع اصلي تقويت اسرائيل است و ديگر اينكه اگر ناتوي عربي شكل بگيرد اصولا رژيم اداره آن آنقدر پيچيده و پر مخاطره است كه در صورت شكل گيري نيز در هم خواهد شكست.

وي گفت: سامانه امنيتي اسلام در سايه دين مبين حق طلبي و در دفاع از حقوق مستضعفان بر بلنداي ايران همیشه سرافراز شكل گرفته است و به فضل خداوند روز به روز آثار آن در دنيا و منطقه بيش از گذشته نمود پيدا مي كند و تلاش آن هايي كه سعي مي كنند اين نظم و نهضت را به هم بريزند همان نتيجه اي را خواهد داشت كه در اوايل انقلاب شاهد بوديم.

زماني قمي بيان كرد: در سال جاري چهل سالگي عمر با بركت انقلاب را در اوج توان و قدرت تكريم خواهيم كرد و نسل هاي آينده پيروزي اين نهضت را صدها سال به شادي و نشاط يادآوري و از آن دفاع خواهند كرد و به طور قطع آنچه دشمنان در سر مي پرورانند با اتحاد داخلي، حضور مردم و بازخواني انديشه هاي انقلاب در سايه رهبري فرمانده كل قوا با شكست مواجه مي شود زيرا ما همواره بايد رمز پيروزي را در رفتار و دلايل پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران جستجو كنيم.

انتهای پیام

captcha