بهره‌گیری از توان روحانیت، اثرگذاری برنامه فرهنگی را دو چندان می‌کند
کد خبر: 3741921
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲

بهره‌گیری از توان روحانیت، اثرگذاری برنامه فرهنگی را دو چندان می‌کند

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی تبلیغی اوقاف مازندران گفت: بهره‌گیری از توان روحانیت، اثرگذاری برنامه فرهنگی را دو چندان می‌کند.

بهره‌گیری از توان روحانیت، اثرگذاری برنامه فرهنگی را دو چندان می‌کند

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی تبلیغی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز پنجم شهریورماه در مراسم تقدیر از دست اندرکاران طرح نشاط معنوی در ساری با اشاره به اینکه این طرح از شانزدهم تیرماه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان آغاز شد، گفت: خوشبختانه استقبال بسیار مناسبی از این طرح فرهنگی صورت گرفت.

وی با بیان این که اجرای این گونه طرح ها بستر مناسبی برای تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است، افزود: باید از ظرفیت بالای اماکن متبرکه در جهت رشد فرهنگی و معنوی بهره گرفته شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که با اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه نشاط معنوی به جامعه انتقال پیدا می‌کند، اظهار کرد: اماکن متبرکه ظرفیت های ارزشمندی برای تقویت نشاط معنوی در جامعه محسوب می شوند.

وی با بیان این که در سال های اخیر طرح‌های متعددی را در فصول مختلف سال در اماکن متبرکه استان اجرا می کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه میزان رضایت و استقبال خانواده‌ها از برگزاری این گونه طرح ها بسیار بالا است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف مازندران با بیان این که ارتباط معنوی نسل جوان ما با بقاع متبرکه و امامزادگان می تواند ظرفیتی مناسب برای رشد معنوی در آنها باشد، افزود: این ارتباط عمیق و قلبی سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان خواهد بود.

مدرس حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر جامعه ما با رشد فزاینده آسیب های اجتماعی و فرهنگی مواجه است، تصریح کرد: تقویت ارزش دینی و معنوی در جامعه بهترین راه مقابله با این هجمه ها است.

 قربانی از شرکت بیش از 43 هزار نفر در طرح نشاط معنوی مازندران خبر داد وعنوان کرد: این طرح فرهنگی و معنوی در 135 امامزاده استان برگزار شد و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

وی حضور پررنگ مبلغان دینی در طرح نشاط معنوی اشاره کرد و گفت: حضور مستمر روحانیان جوان در کنار کودکان و نوجوانان اثرگذاری تبلیغی این طرح را دو چندان کرده و تجربه ثابت کرده است در هر طرح و برنامه فرهنگی اگر از توان روحانیت استفاده مناسب شود آثار و برکات معنوی و فرهنگی بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت

قربانی در ادامه سخنان خود نسبت به گسترش هجمه های فرهنگی دشمنان در جامعه اسلامی هشدار داد و گفت: برای مقابله با این هجمه های سازمان یافته باید برنامه های فرهنگی و دینی با بهره گیری از توان تبلیغی مبلغان جوان به صورت مستمر در جامعه اجرایی شود.

وی با اشاره به این که طرح نشاط معنوی هفت سال است هر ساله از سوی سازمان اوقاف در بقاع متبرکه کشور برگزار می شود، گفت: این طرح فرصت مغتنمی برای ایجاد فضای معنوی و فرهنگی در جوار امامزادگان جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوان است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران در پایان با اشاره به این که در طرح نشاط معنوی برنامه های مختلف فرهنگی، عقیدتی، ورزشی و اردوهای درون شهری و برون شهری برگزار شد، افزود: در طول طرح علاوه بر برنامه‌ها و کلاس های فرهنگی مذهبی و عقیدتی اردوهای درون شهری و برون شهری نیز برگزار شد.

انتهای پیام

captcha