غدیر خط مستقیم اسلامیت و انسانیت است
کد خبر: 3741924
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
امام جمعه آستارا:

غدیر خط مستقیم اسلامیت و انسانیت است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام حافظ نیا، با بیان اینکه غدیر مختص مسلمان نبوده و برای تمام بشریت است، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری غدیر نباید فراموش و خدشه دار شود، زیرا غدیر خط مستقیم اسلامیت و انسانیت است.

غدیر خط مستقیم اسلامیت و انسانیت است

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا امروز، 5 شهریور در جلسه ستاد بزرگداشت غدیر، اظهار کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری غدیر نباید فراموش و خدشه دار شود، زیرا غدیر خط مستقیم اسلامیت و انسانیت است.

وی با بیان اینکه غدیر مختص مسلمان نبوده و برای تمام بشریت است، گفت: خداوند متعال در روز غدیر سرنوشت بشریت را مشخص کرد.

این کارشناس دینی، با اشاره به معرفی مولای متقیان حضرت امام علی(ع) توسط حضرت پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر به ‌عنوان وصی و جانشین خود، ابراز کرد: براساس آیه 67 سوره مائده، حضرت ختمی مرتبت(ص) مامور به ابلاغ دستور الهی و جانشینی امیرالمومنین(ع) بود.

امام جمعه آستارا، با تاکید بر وجود داعش، وهابی گری و سلفی گری نتیجه انحراف از خط امامت است، تصریح کرد: اگر از مسیر امامت و ولایت منحرف نشویم، در دنیا شاهد نسل کشی، جنایت و برادرکشی نخواهیم بود و اینها نتیجه بازگشت از مسیر جانشینی پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به اتفاقات روز در دنیای اسلام، عنوان کرد: با توجه به نسل کشی و جنایات اخیر در یمن و بحرین برگزاری جشن غدیر در سال جاری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و دستگاه‌های اجرایی باید در خور شان این روز مهم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و گرامی داشتن غدیر همکاری تمام و کمال داشته باشند. بی تردید لزوم وحدت رویه بین دستگاه های اجرایی در برگزاری آیین های بزرگداشت عید غدیر و دهه امامت تلاش این دستگاه هاست.

حجت‌الاسلام حافظ نیا، با بیان اینکه حدود 40 برنامه در قالب ستاد غدیر در بندر آستارا پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: اجرای کاروان غدیر، مسابقات فرهنگی و جشن های غدیر در سطح مساجد، برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در امامزادگان، محافل انس با قرآن کریم و برگزاری جشن غدیر خم با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت شهر تهران و عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری از مهمترین این برنامه هاست.

برگزاری جشن غدیر در 50 هیئت مذهبی آستارا

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حاتمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستارا نیز در حاشیه این جلسه در گفت وگو با ایکنای گیلان، با اشاره به اینکه غدیر خم فراتر از یک واقعه تاریخی است، اظهار کرد: این واقعه مهم، سعادت بشریت را به همراه دارد و یک پیمانی برای ادامه راه انبیا و اوصیا است و دشمنان غدیر فقط دشمن حضرت امیرالمومنین(ع) نیستند، بلکه دشمن هدایت و سعادت بشریت محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه پیام غدیر معرفى الگوى حکومت اسلامى براى ادامه راه انبیای الهى بود‏، ابراز کرد: عید غدیر روزى است که پیامبر(ص) وظیفه حکومت و الگوى حکومت اسلامى را تا آخر تعیین کرد لذا مسئله‏ امامت و ولایت و زنده نگه‏ داشتن غدیر، به یک معنا زنده نگه ‏داشتن اسلام است.

این کارشناس دینی، با اشاره به فعال بودن شورای هیات مذهبی در دهه امامت و ولایت، گفت: برگزاری جشن غدیر در 50 هیئت مذهبی این شهرستان در دست کار شورا قرار دارد.

حجت الاسلام حاتمی ادامه داد: گسترش فرهنگ ولایت و تعمیق هویت دینی، آماده‌سازی هیات مذهبی برای امکان درکی قوی تر از اصول و مبانی جمهوری اسلامی به‌ ویژه ولایت فقیه، الگوسازی و معرفی سیره نبوی(ص) و ائمه معصومین(ع) و ایجاد پیوند ارزشی بین ولایت و تمام نسل‌های انقلاب از جمله اهداف مهمی است که در برنامه های دهه امامت و ولایت باید دنبال کرد.

انتهای پیام

captcha