منطقه آزاد ماکو؛ میزبان سومین جشنواره ملی سنگ‌نوردی و مسابقات آفرود قهرمانی کشور
کد خبر: 3741951
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹

منطقه آزاد ماکو؛ میزبان سومین جشنواره ملی سنگ‌نوردی و مسابقات آفرود قهرمانی کشور

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری سومین جشنواره ملی سنگ‌نوردی و مسابقات آفرود قهرمانی کشور در شهریور‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: با برگزاری این مسابقات میزبان بیش از ۳۰۰ ورزشکار سنگ‌نورد و فعال در رشته آفرود خواهیم بود.

منطقه آزاد ماکو؛ میزبان سومین جشنواره ملی سنگ‌نوردی و مسابقات آفرود قهرمانی کشور

حسین حمزه‌لو، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در نوروز سال ۹۷ بیان کرد: ده‌ها برنامه شاد و متنوع با عنوان عیدانه، اعم از اجرای موسیقی توسط هنرمندان داخلی و خارجی از جمله هنرمندان نخجوان، برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی برای شناساندن بازی‌های بومی منطقه آزاد ماکو، آماده‌سازی اسکان مسافری و ارائه بسته‌های راهنمای گردشگری و پذیرایی از میهمانان نوروزی اجرا شد.

وی به برگزاری مسابقات ورزشی و استعداد یابی فوتبال و بوکس در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت، دعوت از بازیکنان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و پخش زنده مسابقات جام جهانی در پارک امام خمینی(ره)، برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی و اجرای دوره های مربی‌گری فوتسال، کشتی و دیگر رشته‌های ورزشی از جمله برنامه‌های این معاونت بود.

حمزه‌لو به برگزاری موفقیت‌آمیز جشنواره سفرنگاری ماکوگرام اشاره کرد و یادآور شد: این جشنواره برای اولین بار با حضور ۶۰ نفر از فعالان شبکه‌های مجازی با تولید محتوای معرفی منطقه آزاد ماکو به گردشگران داخلی و خارجی به مرحله اجرا درآمد که نتایج آن با حضور تیم های گردشگری در منطقه به وضوح قابل لمس است.

وی استقبال از میهمانان و مسافران بوم‌گرد را از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و گردشگری در تابستان سال جاری برشمرد و ادامه داد: چندین روستا به منظور روستاهای هدف بوم‌گردی از جمله روستای کوسج مورد مطالعه قرار گرفت و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال آماده‌سازی است.

حمزه‌لو اقامت رایگان مسافران بوم‌گرد در ایام تابستان و واگذاری اقامت‌گاه‌های رایگان به همراه ارائه خدمات به این مسافران را از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور معرفی و جذب گردشگر و توریست با آماده سازی واحدهای اقامتی بوم گردی حس یک زندگی خوب و بی دغدغه را برای آنانی که آرامش می‌خواهند هدیه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اقامت در فضایی دلنشین و زیبا که با وجود سادگی فضا و امکانات، لحظه های خوب ماندن در مکانی امن و خلوت را به گردشگران می‌بخشد، خاطرنشان کرد: گردشگرانی که قرار است به منطقه آزاد ماکو سفر کنند شاید نمونه آن را در جایی تجربه نکرده باشند.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری سومین جشنواره ملی سنگ‌نوردی و مسابقات آفرود قهرمانی کشور در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: با برگزاری این مسابقات میزبان بیش از ۳۰۰ ورزشکار سنگ‌نورد و فعال در رشته آفرود خواهیم بود.

وی به حضور بیش از ۶۵ نفر از پزشکان از سراسر کشور در منطقه و بازدید آنان از طبیعت بی نظیر منطقه اشاره کرد و افزود: این پزشکان به دعوت یکی از پزشکان منطقه به منظور معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه گذاری در حوزه سلامت، گردشگری و جذب توریسم سلامت به منطقه به مدت دو روز از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

انتهای پیام

captcha