#فقط_به_عشق_علی/ من از علی(ع) می‌گویم
کد خبر: 3741973
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

#فقط_به_عشق_علی/ من از علی(ع) می‌گویم

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ پویشی در فضای مجازی با عنوان «#فقط_به_عشق_علی» به راه افتاده است که در آن هر کس در هر موقعیت و کاری که هست برای بزرگداشت عید غدیر کاری می‌کند. من خبرنگار #فقط_به_عشق_علی از علی(ع) می‌نویسم.

به گزارش ایکنا؛ غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است و ثواب عمل خیر به احترام این روز بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی که می‌دانیم. امام صادق (ع) فرمود: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.(بحار ج6 ص 303)

درجای دیگر ایشان فرمودند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.(مفاتیح الجنان ص500) به گونه ای که امام صادق (ع)  اصلا این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.(بحار ج95 ص323). و نیز فرموده‌اند: عید غدیر روزی است که خداوند دو برابر تعداد رهاشدگان از آتش جهنم در ماه مبارک رمضان و شب غدر و شب عید فطر از آتش جهنم رها می کند و گناه 60 سال را می بخشد.(بحار ج 94 ص119)

ایشان طی حدیثی دیگر مردم را به شناخت عظمت روز عید غدیر توصیه کرده فرموده‌اند: به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعى «روز غدیر» را مى‌شناختند، فرشتگان روزى ده بار با آنان مصافحه مى‌کردند و بخشش‌هاى خدا به  کسى  که  آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست.

احادیث مطرح شده در خصوص عظمت عید غدیر زیاد است اما همین چند حدیث نیز نشان می‌دهد که ما تا چه حد در خصوص این روز بزرگ غفلت کرده‌ایم و حال که متوجه این غفلت بزرگ شده‌ایم باید کاری کنیم.

در همین راستا گروهی مردمی با به راه‌انداختن پویشی با عنوان هشتگ #فقط_به_عشق_علی همه مردم را دعوت کرده‌اند که برای عید غدیر هر کس هر کاری می‌تواند انجام دهد و انجام آن را اطلاع‌رسانی کند تا بدین طریق حتی با مهربان‌تر شدن در این روز هر کسی سهمی در بزرگداشت عید غدیر داشته باشد.

برای پیوستن به این پویش می‌توانید از کاری که برای عید غدیر انجام می‌دهید عکس تهیه کرده آن را به کانال @beshgheali ارسال کنید.

#فقط_به_عشق_علی/ من از علی(ع) می‌گویم

تا سه روز پس از عید غدیر برای ارسال تصاویر خود فرصت دارید و البته هر کسی را که احساس می‌کنید علاقه‌مند است در این پویش شرکت کند و در پیجش هشتگ #فقط_به_عشق_علی را منتشر کند، به این گروه دعوت کنید.

لینک دعوت گروه:

https://t.me/joinchat/EFolClGJ-BUM-GrU2_3Keg

 

#فقط_به_عشق_علی/ من از علی(ع) می‌گویم 

برای دسترسی به محتواهای جانبی چالش #فقط_به_عشق_علی به کانال زیر مراجعه کنید:

https://t.me/beshghealie

http://yon.ir/FDF0Y

 انتهای پیام

captcha