عید غدیر؛ روز پیوند امت شیعه با امامت
کد خبر: 3742124
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

عید غدیر؛ روز پیوند امت شیعه با امامت

گروه معارف ـ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با تاکید بر اینکه امت اسلامی شیعه در روز غدیر باید پیوند خود را با امامت قوی کنند، گفت: پیوند قوی با غدیر خدمت بیشتر به اسلام است.

عیدغدیر؛ روز پیوند امت شیعه با امامت است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، سه‌شنبه (6 شهریور) با حضور در آئین آغاز درس حوزه‌های علمیه استان البرز که در مصلی امام خمینی(ره) کرج برگزار شد، اظهار کرد: در روز عید غدیر خداوند نظر خاصی به بندگان خود دارد و این عید در مقایسه با اعیاد فطر و قربان در جایگاه بالاتری قرار دارد.
وی تصریح کرد: در بیان اهمیت غدیر باید به همین نکته بسنده کرد که خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمودند: «اگر این کار را انجام ندهی، رسالت پیامبری خود را به درستی انجام نداده‌ای!»
این مسئول با بیان اینکه هیچ موضوعی در اسلام مهم‌تر از واقعه غدیرخم و بحث امامت و ولایت نیست و در واقع غدیر نقطه تلاقی کاروان نبوت با طلایه‌داران امامت است، افزود: غدیر روز تجلی قرآن ناطق است و در این روز حقیقت امام علی(ع) به درستی مطرح می‌شود.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم با تاکید بر توجه طلاب به این عید بزرگ، گفت: برای طلاب هیچ روزی سرنوشت‌سازتر از روز غدیر نیست، طلاب نباید به روز عیدغدیر به چشم یک عید ظاهری نگاه کنند و آن را به یک جلسه معمولی خلاصه کنند.
فاضل لنکرانی با بیان اینکه امت اسلامی شیعه در روز غدیر باید پیوند خود را با امامت قوی کنند، افزود: پیوند قوی با غدیر خدمت بیشتر به اسلام است و از این رو طلاب باید ارتباط خود را با غدیر بیش از پیش کنند و روز عیدغدیر را جز مهم‌ترین روزهای حوزه علمیه از لحاظ کاری و برنامه‌ای بدانند.
انتهای پیام./

captcha