آمریکا به‌دنبال تجزیه بر مبنای مذهب در خاورمیانه است
کد خبر: 3742129
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

آمریکا به‌دنبال تجزیه بر مبنای مذهب در خاورمیانه است

گروه فرهنگی ـ کارشناس ارشد مسائل بین‌المللی و خاورمیانه با تشریح اهداف آمریکا در خاورمیانه، اظهارکرد: آمریکا به‌دنبال تجزیه بر مبنای مذهب در خاورمیانه است.

آمریکا به‌دنبال تجزیه بر مبنای مذهب در خاورمیانه است

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدهادی افقهی، کارشناس ارشد مسائل بین‌المللی و خاورمیانه، امروز سه‌شنبه، ششم شهریور، در پنجمین همایش افسران فرهنگی لرستان با محوریت تبیین ابعاد جنگ اقتصادی علیه ملت ایران در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: منطقه عرب آسیا چندین سال است که دچار مشکلات است.
وی با اشاره به راهبرد آمریکا برای خاورمیانه، خاطرنشان کرد: فضاسازی مصنوعی که برعلیه نهادهای انقلابی از بیرون هدایت می‌شود.
افقهی با ذکر این مطلب که آمریکا به‌دنبال تجزیه کشورهای خاورمیانه بر مبنای مذهب است،، افزود: آمریکا به‌دنبال تشکیل کردستان و بلوچستان آزاد است.
کارشناس ارشد مسائل بین‌المللی و خاورمیانه هدف آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ را تجزیه کشورها براساس دین، مذهب، نژاد و قومیت، استمرار حیات رژیم صهیونیستی، تسلط بر ذخایر و منابع انرژی و مقابله با خیزش‌های اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: سه لایه کاخ سفید، کنگره آمریکا و اتاق‌های فکر در آمریکا برعلیه کشور ما فعال هستند، کمااینکه در آمریکا ۲۵ هزار مرکز تحقیقاتی وجود دارد که برای تمام کره زمین کار پژوهشی انجام می‌دهند.

منافقین و کشورهای عربی متحد آمریکا؛ پُل اجرای توطئه‌های استکبار
وی مجاهدین خلق و کشورهای عربی متحد آمریکا پُل اجرای توطئه‌های آمریکا در خاورمیانه برشمرد و با ذکر این مطلب که عمده لوایح و طرح‌های آمریکا بر علیه ایران در کنگره آمریکا تصویب می‌شود، خاطرنشان کرد: برجسته کردن شکست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنان و تقویت پیمان‌های منطقه‌ای ایران با محوریت محور مقاومت در سوریه، عراق، لبنان و یمن وظیفه افسران فرهنگی است.
افقهی با ذکر این مطلب که آمریکا ۴۸ پایگاه زمینی، دریایی و هوایی را در خاورمیانه تاسیس کرده است، اضافه کرد: کشورهای متحد آمریکا توسط این کشور دوشیده می‌شوند.
کارشناس‌ارشد مسائل بین‌المللی و خاورمیانه قطر و عربستان را متحدان آمریکا دانست و افزود: اما امروز این دو کشور با هم درگیر هستند و تنها راه تنفس قطر با دنیا از راه ایران است به طوری‌که ایران بنادر خود را در اختیار قطری‌ها گذاشته است.
وی فعالیت دیگر آمریکا استفاده از وعاظ السلاطین ذکر کرد و ادامه داد: این افراد جنایت‌های آمریکا را توجیه می‌کنند مثلا می‌گویند ما در قرآن اسم اسرائیل را داریم اما فلسطین را نداریم.
افقهی با ذکر این مطلب که عربستان ۷۲ شبکه ماهواره‌ای دینی دارد، خاطرنشان کرد: اگر ما سوریه نمی‌رفتیم یقین بدانید سوریه سقوط می‌کرد و اگر سوریه سقوط می‌کرد حکومت آمریکایی، رژیم صهیونیستی و عربستانی است، تصریح کرد: اولین هدف آمریکا از دست گرفتن سوریه، خلع سلاح حزب‌الله لبنان است.
وی با اشاره به تاثیر برجام بر وضع منطقه، خاطرنشان کرد: بعد از تصویب برجام یک ناتوی عربی اسرائیلی آمریکایی بر علیه ایران شکل گرفت.

در رأس مشکلات اسلام فلسطین قرار دارد
افقهی با ذکر این مطلب که در کنفرانس ریاض آمریکا اسرائیل قطر و عربستان تصمیم بر از بین بردن فلسطین گرفته شد و آن را معامله قرن نام نهادند، اظهارکرد: این در حالی است که فلسطین داستان قرن است در راس مشکلات اسلام فلسطین قرار دارد.
کارشناس ارشد مسائل بین‌المللی و خاورمیانه با اشاره به اینکه از کنفرانس ریاص، عربستان ۴۷۰ میلیارد دلار به آمریکا پول داد،به تصویب قانون جاستا اشاره کرد و گفت: جاستا یعنی قانون عدالت علیه حامیان تروریست چراکه نقش شاهزاده‌های سعودی در حوادث یازده سپتامبر مشخص شده بود.
وی با اشاره به این‌که آمریکا توان حمله به ایران ندارد چراکه مسئولان آمریکا اذعان دارند اطلاعاتی که ایرانی‌ها از پایگاه‌های آمریکا دارد ما از پایگاه‌های ایران نداریم و لحظه به لحظه تحرکات آمریکا رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: شبانه‌روز از مرز پاکستان و ایران درگیری وجود دارد که امیدواریم با روی کار آمدن نخست وزیر جدید این کشور که مذهب شیعه دارد امنیت مرز ایران و پاکستان بیشتر شود.
افقهی با ذکر این مطلب که در عراق فراکسیون‌های شیعه اکثریت آرا را به دست آوردند، ادامه داد: آمریکا از این بحث هراس دارد و همین امر علت تاخیر تشکیل پارلمان عراق است.

انتهای پیام

captcha