آخرین روز 17 سال حضور در سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3742146
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
هنوز جوانم، راحت می‌روم، حلالم کنید؛

آخرین روز 17 سال حضور در سازمان تبلیغات اسلامی

گروه جامعه ــ مراسم تودیع حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی که 17 سال مسئولیت این سازمان را بر عهده داشت، امروز ششم شهریورماه در حوزه هنری برگزار شد.

 تودیع و معارفه در سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش ایکنا؛ مراسم تودیع حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی و معارفه حجت‌الاسلام محمد قمی به عنوان رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی امروز سه‌شنبه ششم شهریورماه در حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم ابتدا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران از زحمات 17 ساله حجت‌الاسلام خاموشی در سمت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تشکر کرد و گفت: ایشان از بیوت جهاد، سیادت و از جهت خانوادگی به کرامت سلوک بیتی مزین هستند. خانواده ایشان از خانواده‌های فرهنگی و مذهبی هستند و خود ایشان سال‌ها شاگرد مرحوم آیت‌الله آقامجتبی بودند، تحصیلات عالیه حوزه و دانشگاه دارند و اکنون در سطح عالی حوزه علمیه تدریس می‌کنند.

وی جرئت مدیریت حجت‌الاسلام خاموشی را مثال زدنی دانست و گفت: سازمان تبلیغات به پیش از ایشان و پس از ایشان تقسیم می‌شود و بی پیرایه و بی‌حاشیه بودن در طول  ۱۷ سال مدیریت و هیچگاه سوژه تبلیغی نساختن از ویژگی‌های ایشان است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه به اساتید حجت‌الاسلام قمی و توانمندی‌های وی نیز اشاره و اظهار کرد: حجت‌الاسلام قمی در محیط دانشگاه، شناخت لازم در حوزه تربیتی را کسب کرده‌اند و رویکرد تربیتی وی حوزه و دانشگاه را توامان جلو می‌برد.

وی در پایان گفت: تبلیغ پنج رکن دارد: مبدا و مخاطب، وسایلی که پیام را از مبدا به مقصد می‌رساند، پیام که باید به مخاطب برسد و شرایط و ظروفی که باید پیام به وسیله آن به مخاطب برسد و سازمان تبلیغات بناست پیام گذاری و بر اساس نظریه پشتیبان عمل کند. قرار نیست سازمان تبلیغات همه آحاد را مخاطب قرار دهد بلکه باید تمرکز خود را بر شبکه فرهنگی متمرکز کند و دیگر اقشار را بر اساس ظرفیت به دستگاه‌های متولی برون سپاری کند.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن قرائت حکم مقام معظم رهبری اعلام کرد: مقام معظم رهبری ۵ شهریور ماه سال جاری حجج الاسلام خاموشی، قمی، احمد واعظی، محمدحسین روحانی‌نژاد و محمدرضا فلاح است را براساس ماده ۸ و ۹ سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان اعضای هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی منصوب کردند.

برخورد با نسل جوان باید تدریجی باشد نه برق آسا

وی تاکید کرد: برخورد با نسل جوان باید تدریجی باشد نه برق آسا؛ ابتدا باید جوانان را به مساجد و جلسات مذهبی آشنا کنیم بعد از آنها توقع داشته باشیم. یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید تبلیغ حب ائمه در جامعه باشد.

سپس حکم انتصاب مقام عظم رهبری توسط حجت‌الاسلام گلپایگانی به حجت‌الاسلام قمی اهدا شد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی سازمان نیز طی سخنانی بخشی از اقدامات حجت‌الاسلام خاموشی طی بیش از 17 سال فعالیت را برشمرد و گفت: زمانی که ایشان سازمان تبلیغات را تحویل گرفتند 250 دفتر در سراسر کشور وجود داشت اما اکنون 430 دفتر داریم و در چهار هزار و 350 نقطه کشور روحانیان به صورت برنامه‌ریزی شده حضور دارند.

ارتقای بهره‌وری، متمرکز کردن برنامه‌ها و واگذاری بخشی از برنامه‌ها به مردم، برگزار آموزش‌های ضمن خدمت، افزایش میانگین تحصیلات اعضای سازمان وانقلابی بودن و انقلابی ماندن اعضای این سازمان از دیگر مطالبی بود حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد از جمله خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی برشمرد.

لهراسبی، در این مراسم شعری در مدح رؤسای سابق و جدید سازمان قرائت کرد و در ادامه حجت‌الاسلام خاموشی با تأکید بر اینکه از کار خسته نشده‌ام و امروز هم می‌گویم که هنوز پیر نشده‌‌ام، بخشی از ویژگی‌های سازمان تبلیغات اسلامی را برشمرد و گفت: همه اعضای سازمان با شما همکاری خواهند کرد و من این را تضمین می‌کنم.  

وی با بیان اینکه رفتن برای وی آسان است، ادامه داد: در حوزه هنری خط تراز هنر را داریم و در تبیان کاربر ملی، محتوای ملی و شبکه ملی را مطرح کرده‌ایم و اگر بخواهیم پیش رو را نگاه کنیم باید پردیسی را برای آن تشکیل دهیم.

وی افزود: مجوز IPTV را از صدا و سیما گرفته‌ایم و با آموزش و پرورش سیناروبیک را داریم. در برنامه‌های قرآنی هم خانه قرآن روستاها، مساجد، هیئت‌ها، کانون‌ها و ... شکل گرفته است و در مسئله تبلیغ در تعامل به حوزه علمیه می‌توانیم 50 هزار تبلیغ در موسم را به 100 هزار برسانیم.

خاموشی با تأکید بر اینکه نگاه در برنامه‌ریزی‌ها زیرساختی است، گفت: ادبیات بانک داده‌ها را یک دهه پیگیری‌ کرده‌ام تا اثبات شود و قوای سه گانه باید بر اساس داده‌های اجتماعی برنامه‌ریزی اجتماعی کنند و تلفیق داده‌ها می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی‌ها باشد. دین را و انقلاب را خود مردم حفظ می‌کنند و ما باید مردم را پاس بداریم و سازمان در مسیر هدایت نباید کوتاه بیاید.

وی در پایان سخنانش از همه حلالیت طلبید.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز طی سخنانی با عنوان کردن این مطلب که انقلاب در آستانه یک جهش بزرگ قرار دارد، گفت: مخاطره بزرگی در پیش داریم و به فضل خدا و اراده جمعی از این مرحله عبور می‌کنیم و آینده روشن و اتفاقات خوبی در مقدمه ظهور در پیش است و رخ‌خواهد داد، اما لازمه آن این است که اسلام ناب عرضه شود و مأموریت همه این است که با هم به پیش برویم و این مسئولیت محدود به سازمان تبلیغات اسلامی نیست.

وی ادامه داد: همه سخن ما تقریر امام راحل است که از اسلام مطرح کرده‌اند و جامعه نباید از این موهبت محروم شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: تبلیغ دین صرفاً وظیفه روحانیون نیست؛ سازمان تبلیغات اسلامی باید در این زمینه رشد‌هایی داشته باشد اما همه مردم موظف به تبلیغ دین هستند و باید در این زمینه تحول ایجاد شود. بانوان هم اگر در تبلیغ دین جدی شوند در تبلیغ، تحول ایجاد می‌شود.

در پایان این مراسم که در آن شخصیت‌های مختلف اجرایی، دینی، هنری، مداحان و ... حضور داشتند با اهدای هدایایی از سوی شخصیت‌ها و نهادهای مختلف از زحمات حجت‌الاسلام خاموشی تشکر شد.

از نکات جالب این مراسم، می‌توان به نقاشی همزمان چهره حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی توسط یکی از هنرمندان کشورمان در روی صحنه اجرای برنامه اشاره کرد. 

انتهای پیام

captcha