ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی است
کد خبر: 3742229
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی است

گروه فرهنگی- مدیرکل امور پژوهشی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دانش‌افزایی و کتابخوانی در جامعه گفت: ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی است

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد جوهرچی، مدیرکل امور پژوهشی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امروز، ششم شهریورماه در مراسم اختتایمه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کنار مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی، دو مناسبت ویژه خود را در طول سال شامل هفته کتاب وکتابخوانی و جشنواره کتابخوانی رضوی را برگزار می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: از این برنامه‌ها باید به عنوان یک فرصت‌برای حرکت بهتر، بیشتر و دقیق‌تر در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بهره‌گیری کنیم.
مدیرکل امور پژوهشی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دانش‌افزایی و کتابخوانی در جامعه گفت: ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی است.
وی با اشاره به اینکه نباید دچار آفت جشنواره‌زدگی در امر کتابخوانی در جامعه شویم، بیان کرد: جشنواره رضوی نماد و الهام گرفته از اهداف پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.
جوهرچی با اشاره به اینکه کتاب انسان را از جهالت و ظلمت نجات می دهد، ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم جشن بگیریم که غل و رنجیرهای ناشی از جهالت از پای مردم برداشته شده باشد.
وی در پایان یادآور شد: از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت کردستان به ۳۷ هزار عضو کتابخانه‌ها و از این تعداد هم به پنج هزار نفر شرکت کننده در این جشنواره نباید راضی باشیم و باید برای ارتقای این آمار تلاش شود.
انتهای پیام

captcha