برگزاری دو افتتاحیه و یک اختتامیه رویدادهای نمایشی در آستانه عید سعید غدیرخم
کد خبر: 3742238
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

برگزاری دو افتتاحیه و یک اختتامیه رویدادهای نمایشی در آستانه عید سعید غدیرخم

گروه هنر ــ هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی در حالی شامگاه فردا چهارشنبه 7 شهریور در محوطه تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد که در این روز استان مازندران شاهد افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی «تیرنگ» و استان خراسان شمالی شاهد افتتاحیه سیزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ فردا چهارشنبه 7 شهریور و در آستانه عید سعید غدیرخم، برگزاری سه مراسم در حوزه هنرهای نمایشی، یکی اختتامیه و دو دیگر افتتاحیه، حال و هوای خاصی به شب عید خواهد بخشید و بر شادمانی و نشاط این مناسبت باشکوه خواهد افزود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی(تهران ـ مبارک) پس از یک هفته برپایی در تهران به دبیری مرضیه برومند، ساعت 20 فردا چهارشنبه 7 شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه در محوطه تالار وحدت، به کار خود پایان خواهد داد.

اما عصر فردا چهارشنبه 7 شهریور از ساعت 16:30 سالن آمفی تئاتر شهید باغبانی بابلسر واقع در استان مازندران میزبان مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی «تیرنگ» خواهد بود؛ جشنواره‌ای که حوزه هنری استان مازندران متولی برگزاری آن است و در دو بخش اجراهای آئینی و اجراهای پژوهشی به فرهنگ و سنت نمایشی اقوام ایرانی در حوزه نمایش‌های آئینی و ایمانی می‌پردازد.

این دوره از جشنواره تئاتر «تیرنگ» تا جمعه 9 شهریور در بابلسر و ساری با اجرای آثار شرکت‌کننده در آن به کار خود ادامه خواهد داد.

استان خراسان شمالی و مرکز این استان یعنی بجنورد نیز از فردا چهارشنبه 7 شهریور با اجرای آثار نمایشی راه‌یافته به جشنواره سراسری «تئاتر رضوی»، میزبان برگزاری سیزدهمین دوره این جشنواره خواهد بود.

سیزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» از جمله جشنواره‌های بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است که به همت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) از فردا کار خود را آغاز می‌کند و میزبان اجرای 8 اثر نمایشی در بخش تئاتر صحنه خواهد بود.

این جشنواره نیز جمعه 9 شهریور در قالب برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان در بخش‌های مختلف به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

 

captcha