مساجد پایانه‌های مسافری موجود، زیبنده کشور اسلامی نیستند
کد خبر: 3742346
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹

مساجد پایانه‌های مسافری موجود، زیبنده کشور اسلامی نیستند

مشاور امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: مساجد فرودگاه‌ها و پایانه‌های شهری موجود در کشور زیبنده یک جامعه اسلامی نیستند.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: حجت‌الاسلام محمد سالار با اشاره به اینکه مساجد کانون وحدت و برادری به شمار می‌آیند،گفت: در فرهنگ شیعی و از نگاه آیات و روایات قرآن کریم مساجد مرکزی برای عبودیت و بندگی به شمار می‌آیند، به طوری که در آیه ۱۸ سوره جن آمده است: "أَنَّ الْمَساجِدَ لِلَّهِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدا» مساجد مخصوص (پرستش ذات یکتای) خداست پس نباید با خدا احدی غیر او را پرستش کنید" با این آیه می‌توان به این نتیجه دست یافت که مساجد خانه‌های خدا در زمین هستند، بنابراین در حفظ و نگهداری آن‌ها باید کوشید.

وی بیان کرد: طبق فرموده قرآن کریم کسی حق ندارد، دیگری را از عبادت خداوند باز دارد، زیرا که بازدارندگی از ورود به خانه خدا ظلم و ستم محسوب می‌شود، در روایتی از امام جعفر صادق (ع) آمده است هر کس در مسجد نماز بخواند نماز او پاداش دو چندان دارد بنابراین یکی از ماموریت‌های متولیان مساجد این است که زمینه حضور پررنگ جوانان و نوجوانان را در مساجد فراهم کنند.

مشاور امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به راهکارهای رونق حضور جوانان در مساجد اشاره کرد و افزود: مبلغان دینی باید با بیان مطالب مفید و اثربخش قابل فهم برای اقشار مختلف زمینه جذب حداکثری افراد را در خانه‌های خدا فراهم کنند، از طرفی رعایت بهداشت و پاکیزگی مساجد می‌تواند عامل مهمی در رونق آن‌ها محسوب شود که این موارد باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

سالار بر لزوم ساخت مساجد در شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی جدیدالتاسیس تاکید کرد و افزود: لازم است در مبادی ورودی و خروجی شهرها همچون ایستگاه‌های راه‌آهن و پایانه‌های مسافری و فرودگاه‌ها نسبت به ساخت مسجد و نمازخانه اهتمام ویژه‌ای شود، زیرا که مساجد و نمازخانه‌های این اماکن که مبادی ورودی و خروجی هر شهری هستند، زیبنده کشور اسلامی نیست، بنابراین ساخت مسجد در آنها باید با معماری ایرانی و اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: بعضی از این آسیب‌هایی که شاهد آن‌ها هستیم به خاطر همین توسعه وحشتناک شهری است که بدون توجه به نیاز مردم به وجود مسجد، انجام گرفته است.

 انتهای پیام

captcha