نقش تأثیرگذار «جشنواره تئاتر رضوی» در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3742374
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

نقش تأثیرگذار «جشنواره تئاتر رضوی» در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی ــ فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: با توجه به اینکه موضوع جشنواره سراسری تئاتر رضوی موضوعات دینی و ترویج سبک زندگی رضوی است، می‌تواند نقش قابل‌توجهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.

«جشنواره تئاتر رضوی» نقش قابل توجهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، ‌علیرضا مظاهری، فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار کرد: جشنواره سراسری تئاتر رضوی یک رویداد فرهنگی بزرگ است و خراسان‌شمالی چند سالی توفیق میزبانی این جشنواره را بر‌عهده دارد که این افتخار بزرگی برای استان است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دغدغه فرهنگی که فرمودند: «این موضوع خواب را از چشمانم ربوده است»، تأکید کرد: موضوع فرهنگ بسیار مهم است و زبان هنر مانند، فیلم، تئاتر نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
مظاهری گفت: بنابراین برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی، تئاتر نیز پدیده خوبی است که تاثیر بسزایی خواهد داشت.
فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی افزود: جشنواره سراسری تئاتر رضوی به ویژه در بعد بین‌المللی نقش بسیار مهمی در معرفی فرهنگ رضوی به جهان دارد.
وی در خصوص سبک زندگی امام رضا(ع) نیز‌ گفت: مقام معظم رهبری در سفر خود به این استان موضوع سبک زندگی اسلامی را در این استان مطرح کردند و برای ما مسلمانان که آموزه‌های دینی داریم بهترین سبک زندگی، سبک زندگی ائمه اطهار است.
مظاهری با بیان اینکه اخلاق، رفتار، اعتقادات و توجه به مسایل دینی می‌تواند در سبک زندگی تأثیرگذار باشد، افزود: علاوه بر این خانواده نیز تأثیرگذار ترین خواهد بود که باید سعی کنیم سبک زندگی را در بین خانواده پیاده کرد.
وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های هنری هترمندان است، اظهار کرد: امیداریم امسال نیز جشنواره تئاتر رضوی را همانند سال‌های گذشته به نحو شایسته و در خورشان امام رضا(ع) برگزار کنیم.
سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha