کدام ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) مورد تأیید اهل سنت است؟
کد خبر: 3742375
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

کدام ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع) مورد تأیید اهل سنت است؟

گروه معارف‌ ـ امیرالمؤمنین علی(ع) دارای ویژگی‌هایی مختلفی هستند که علاوه بر شیعیان، مسلمانان و همه فرقه‌های اهل سنت به آن اذعان دارند.

ویژگی‌هایی از امیرالمومنین(ع) که مورد تایید تمام فرقه‌های اهل سنت است

به گزارش ایکنا از همدان، امیرالمؤمنین علی‌(ع) حداقل دارای ۱۰ ویژگی غیرقابل کتمان هستند که مورد تأیید همه مسلمانان و همه فرقه‌های اهل سنت نیز است.
ویژگی‌های که هیچ زن و مرد دیگری صاحب آنها نیست و همه مُعترف به این خصوصیات هستند؛
اینکه حضرت(ع) تنها نوزاد متولد شده در کعبه و خانه خدا هستند، ایشان اولین مرد ایمان آورنده به رسول گرامی اسلام(ص) و تنها داماد پیامبر(ص) و همسر حضرت زهرای مرضیه که نسل پیامبر هم در سلب ایشان قرار گرفت هستند.
هم‎چنین امیرالمؤمنین(ع) تنها رزمنده‌ای بود که فاتح خیبر لقب گرفت، صاحب ذوالفقار که فرشتگان برای او سرودند «لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار» و تنها مؤمنی که لیلة‌المبیت به نام او نام گرفت و در جای پیامبر(ص) خوابید.
امام علی(ع) تنها پدری است که خداوند فرزندانی همچون حسن(ع) و حسین(ع) را به او عطا کرده است که سید الشباب اهل‌الجنة هستند.
حضرت(ع) تنها مردی که در جریان مباهله همراه پیامبر بود و در قرآن نفس پیامبر خطاب شد، تنها خلیفه مسلمین که در محراب مسجد و در حین نماز به شهادت رسید، ایشان صاحب غدیر است با هر تفسیری که برای کلمه «مولا» داشته باشند باز هم صاحب روز غدیر فقط حضرت علی علیه السلام است.
انتهای پیام

captcha