ثبت‌نام ۳۷۰۰ نفر کردستانی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 3742578
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

ثبت‌نام ۳۷۰۰ نفر کردستانی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: تاکنون سه هزار و ۷۰۰ کردستانی در این طرح ثبت‌ نام کرده‌اند و همچنین ۱۴۹ مربی در اجرای این طرح با اداره امور قرآنی اوقاف استان همکاری دارند.

ثبت‌نام 3700 نفر کردستانی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن

به گزارش ایکنا از کردستان، جمشید محمدی، سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، هفتم شهریورماه در نشست تخصصی ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم با فعالان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی استان که در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور برگزار می‌شود که سازمان اوقاف از سال ۹۱ تا کنون بیش از یک و نیم میلیون حافظ یک تا سی جزء را تربیت نموده است.
وی با اشاره به سهمیه استان کردستان در این طرح از ابتدا تا کنون افزود: در سال ۹۱تعداد پنج هزار و ۶۹ نفر، در سال ۹۲ تعداد شش هزار و ۲۵ نفر، در سال ۹۳ تعداد شش هزار و ۶۲۶ نفر در سال ۹۴ تعداد هفت هزار و ۳۷۲ نفر، در سال ۹۵ تعداد هشت هزار و ۳۴۷ نفر و در سال ۹۶ تعداد هشت هزار و ۳۳۵ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.
محمدی بیان کرد: سهمیه سال جاری طرح تربیت حافظان استان کردستان ۱۲۰۰۰ نفر در سه بخش حفظ سور منتخب،حفظ حضوری و حفظ مجازی است.
وی اعلام کرد: تاکنون ۳۷۰۰ نفر دراین طرح ثبت‌نام کرده‌اند همچنین ۱۴۹ مربی در اجرای این طرح با اداره امور قرآنی اوقاف کردستان همکاری دارند.
سرپرست اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اعتبار آزمون‌ها و مسابقات قرآنی سازمان اوقاف عنوان کرد: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزارکننده معتبرترین مسابقات و آزمون‌های قرآنی کشور و جهان است.
وی ادامه داد: حضور در برنامه‌های قرآنی این مرکز همواره دارای اعتبار و جایگاه ارزشمندی بین نهادهای قرآنی است.
محمد یادآور شد: رویکرد جدید مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف همکاری و برون سپاری برگزاری بخش های از این طرح به موسسات قرآنی می باشد و اداره کل اوقاف کردستان با ارائه فراخوان همکاری آمادگی خود را برای همکاری با موسسات قرآنی استان اعلام می‌دارد.
انتهای پیام

captcha