لزوم استفاده از افراد بومی در مجموعه اداری
کد خبر: 3742679
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
فرماندار محلات عنوان کرد:

لزوم استفاده از افراد بومی در مجموعه اداری

گروه سیاسی – قمری گفت: ما در تلاش هستیم که در مجموعه اداری محلات از مدیران بومی استفاده کنیم و در راستای این مهم رئیس شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی و شرکت گاز از افراد بومی انتخاب شدند.

لزوم استفاده از افراد بومی در مجموعه اداری

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، نشست خبری فرماندار شهرستان محلات به مناسبت هفته دولت روز چهارشنبه ۷ مردادماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
حسن قمری، فرماندار محلات با اشاره به لزوم پاسخگویی ادارات به خبرنگاران و مردم تصریح کرد: ما در تلاش هستیم که در مجموعه اداری محلات از مدیران بومی استفاده کنیم و در راستای این مهم رئیس شبکه بهداشت و درمان، بهزیستی و شرکت گاز از افراد بومی انتخاب شدند.
وی در پاسخ به یک خبرنگار مبنی بر وجود دست‌های پشت‌پرده در انتصابات اخیر به ویژه رئیس اداره بهزیستی گفت: برخی به این تغییرات از دید سیاسی نگاه می‌کنند اما این تغییرات اداری بود و به دلیل وجود مشکلات اداری، مجموعه استان از سوی نهاد‌های نظارتی تحت فشار بودند. در تلاش هستیم تا در هر انتصابی، جوانان و مدیر‌های بومی در اولویت باشند.
فرماندار محلات در واکنش به کنسل شدن همایش پروفسور محمد جعفری که بازتاب‌های فراوانی داشت تأکید کرد: مجوز برگزاری یک همایش در فضای باز بایستی با تأیید شورای تأمین استان و شهرستان به نیابت از وزیر کشور صادر شود؛ پیشنهاد این همایش به استان ارسال شد اما به دلیل عدم پاسخ استان تا روز همایش، این برنامه به روزی دیگر موکول شد.
وی تصریح کرد: در بدو ورود به شهرستان متوجه شدیم که محلات، شهر گرانی است. میوه و تره‌بار در گرانی‌ها نقش بیشتری دارد. جلساتی با اعضای شورای شهر و شهرداری برگزار شد که به این نتیجه رسیدیم که وجود یک بازار تره‌بار برای محلات ضروری است. پروسه اداری و جذب سرمایه‌گذار انجام شده است. یکی از موضوعاتی که می‌تواند در قیمت‌ها تأثیر بگذارد، بازار روز است.
قمری ادامه داد: روز بازار محلات در گذشته در روز جمعه برقرار می‌شد که به دلیل اینکه روز جمعه میوه‌فروشی‌ها و تره‌بار تعطیل است و فروشندگان روز بازار مجبور بودند روز قبل میوه خود را تهیه کنند و جمعه عرضه کنند، کیفیت میوه‌های قابل عرضه در روز بازار جمعه کاهش یافته بود و مردم نیز ناراضی بودند؛ برای جلوگیری از این مسأله روز بازار، چهارشنبه‌ها برقرار شد.
وی با اشاره به طرح باغستان سرچشمه تشریح کرد: افرادی در گذشته بدون مطالعه منابع آبی اقدام به بازسازی عمرانی سرچشمه محلات کرده‌اند. از طرفی اختلافاتی هم بین شهرداری سابق و پیمانکار وجود داشته است که هنوز ادامه دارد. ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ اقدامی را نباید بدون مطالعه علمی انجام داد تا شاهد اتفاقات این‌چنینی نباشیم. جلسات شورای حفاظت از منابع آب که با حضور مدیر کل امور آب منطقه‌ای استان در فرمانداری برگزار شد. در این جلسات به این نتیجه رسیدیم که در حوزه آبریز سرچشمه یک طرح مطالعاتی اجرا شود که اکنون این طرح در تأمین اعتبار است.
فرماندار محلات تأکید کرد: در بخش عمرانی علاوه بر اینکه ما طی سال گذشته شاهد ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش بودجه بودیم، بودجه عمرانی شهر را ۱۱ درصد افزایش دادیم و بر اساس اولویت‌بندی‌ها این بودجه تقسیم شده است. یکی از پتانسیل‌های محلات در حوزه سنگ است. واگذاری ۱۵ هکتار زمین به مجموعه نمایشگاهی سنگ اکنون در دستور کار است که یک توسعه ۱۰۰ درصدی در حوزه نمایشگاهی سنگ در کشور خواهیم داشت.
وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی سنگ از ۱۰ تا ۲۰ مهرماه در محل دائمی این نمایشگاه برگزار خواهد شد. این نمایشگاه رونق بسیار زیادی در رونق گردشگر، جذب سرمایه و صادرات نفتی دارد. محلات در حوزه ماهیان زینتی هم فعالیت خوبی دارد. قبلا بحث ایجاد شهرک ماهیان زینتی مطرح شد اما به نتیجه نرسید اما اواخر سال گذشته با پیگیری‌های مجدد که انجام شد ۳ میلیارد تومان برای احداث این مهم تخصیص یافت. احداث این شهرک باعث اشتغال‌زایی ۲۰۰ نفر خواهد شد.
قمری با اشاره به صادرات ۱ میلیون دلاری ماهیان زینتی از محلات اظهار کرد: محلات پایتخت گل و گیاه کشور است و رتبه اول تولید، صادرات و سطح زیر‌کشت هم از آن محلات است اما نیاز به معرفی بهتر در سطح کشور دارد. به دستور استاندار مرکزی ۵۰ هزار متر مربع زمین به نمایشگاه دائمی گل و گیاه تخصیص یافت که اکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت است.
وی با اشاره به آزاد سازی ۸۱۴ هکتار از منطقه حفاظت شده منطقه ویژه بخش صنعتی در نیم‌ور گفت: در حوزه گردشگری، در استان مرکزی محلات بیشترین جذب گردشگر را در بین شهرستان‌ها داشته است؛ این مهم لزوم توجه بیشتر به حوزه گردشگری و آماده‌سازی زیر‌ساخت‌ها را نشان می‌دهد. طبق آمار میراث فرهنگی و گردشگری، سالانه ۷۰۰ تا ۱میلیون نفر وارد محلات می‌شوند که برخی برای سکونت و برخی دیگر گردشگر هستند.
فرماندار محلات بیان کرد: در مناطق شهری در قالب طرح فراگیر و اشتغال عشایری و روستایی توانستیم ۴۰ میلیارد تومان طرح معرفی کنیم که دو برابر متوسط شهرستان است. محلات در حوزه اشتغال عشایری در سال گذشته رتبه اول استان را کسب کرد.
وی افزود: تریکو در محلات وضعیت سختی را می‌گذراند. ایجاد اتحادیه تریکو‌بافان در شورای اشتغال تصویب شده و اکنون مراحل اداری خود را می‌گذارند. در طرح جامع شهری با مشارکت شورای شهر و شهرداری، زمینی به مساحت ۴ هکتار به ایجاد شهرک تریکو در محلات اختصاص یافت. برگزاری نمایشگاه تریکو مانند نمایشگاه‌هایی همچون سنگ و گل و گیاه در دستور کار فرمانداری محلات قرار دارد.
قمری تشریح کرد: دو واحد تولید کاغذ از سنگ در محلات در حال تأسیس است که استاندار توجه ویژه‌ای روی این مسأله دارند. اخیرا مشکلاتی ارزی برای این واحد‌ها به وجود آمده بود که با همکاری استانداری برطرف شد. این واحد‌ها اشتغال‌زایی خوبی خواهند داشت.
فرماندار محلات در پایان گفت: در بخش اجتماعی و به ویژه در بهش خودکشی، اقدامات ویژه فرهنگی در حال انجام است. متأستفانه ما دچار کمبود نشاط اجتماعی هستیم که شهرداری با برگزاری جشن‌های مختلف گامی در جهت ایجاد نشاط در جامعه برداشته است. علت برخی از مشکلات اجتماعی فرهنگی است و بخش‌هایی هم به مشکلات اقتصادی بر می‌گردد. خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولین هستند. تلاش کنید تا در انتقال پیام نهایت امانت‌داری را داشته باشید.
انتهای پیام

captcha