تبیین درست واقعه غدیر باعث وحدت امت اسلامی می‌شود
کد خبر: 3742698
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

تبیین درست واقعه غدیر باعث وحدت امت اسلامی می‌شود

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: وظیفه حوزه‌های علمیه تبیین درست واقعه غدیر است واگر این مهم به درستی صورت گیرد خود عامل وحدت امت اسلامی می‌شود.

تبیین درست واقعه غدیر باعث وحدت امت اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام‌ محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد ضمن تبریک به مناسبت عید بزرگ ولایت وامامت اظهار کرد: غدير در کتب اسلامي به «عيدالله‌الاكبر » و «يوم العهد المعهود» تعبير شده و اين تعبيرات نشان دهنده‌ اهمیت ویژه اين روز مبارک است.
حجت‌الاسلام‌ کارگرشورکی بیان کرد: اساس دین بر توحید ونبوت استوار است و اکمال آن برای بقاء، نصب ولی وجانشین است که این مهم در روز عید غدیر محقق و موجب یاس وناامیدی کفار شد بنابراین نعمت ولایت برتراز همه نعمت ها است چرا که حاكمیت اسلام، پس از رسول خدا(ص) در پرتو ولایت استمرار پیدا می کند، و خداوند در روز غدیر، نعمت برتر را به مردم هدیه نمود و با آیه«و اتممت علیكم نعمتى»نعمتش را بر انسان ها تمام نمود.
وی تصریح کرد: کسی می تواند جانشین پیامبر (ص) بشود که شبیه ترین مردم به پیامبرخدا (ص) باشد وامیرالمؤمنین(ع) در بین صحابه ازنظر اخلاص و زهد، علم و تقوی، شجاعت و ایمان، ایثار و فداکاری، عدالت و امانتداری نظیر ندارد و تشخیص آن به دست خداست و پیامبر خدا در آن روز ابلاغ دستور الهی نمود.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: وظیفه حوزه های علمیه تبیین درست واقعه غدیر است واگر این مهم به درستی صورت گیرد خود عامل وحدت امت اسلامی می شود بنابراین پیام عید غدیراتحاد امت اسلامی زیر چتر رهبری است تا کفار مایوس ومسلمانان عزّت مند و سر بلند شوند.
حجت‌الاسلام‌ کارگرشورکی متذکر شد: بزرگداشت و زنده نگه داشتن عید غدیر وظیفه همه از جمله طلاب و حوزه های علمیه است و هر چه عیدغدیر، بیشتر در جامعه معرفی شود، بصیرت در جامعه بیشتر و مشکلات جامعه اسلامی کمتر خواهد شد، البته باید توجه داشته باشیم که زنده نگه‏داشتن غدیر تنها به جشن و مراسمات نیست بلکه باید تابع ولایت شد.
وی در ادامه افزود: همانگونه حضرت امام خمینی(ه) فرمودند: «زنده نگه‏داشتن این عید، نه براى این است كه چراغانى بشود و قصیده خوانى بشود و مداحى بشود، این‏ها خوب است، اما مسأله این نیست، مسأله این است كه به ما یاد بدهند كه چطور باید تبعیت كنیم، به ما یاد بدهند كه غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشى كه حضرت امیر(ع) در این حكومت پیش‏گرفته است، باید روش ملت‏ها و دست‏اندركاران باشد. (صحیفه امام، ج‏۲۰، ص‏۱۱۲) » و در جای دیگر می فرمایند: تمسك به ولایت حضرت امیر(ع) تبعیت از مقاصد او است. باید كسانى‏كه مدعى هستند كه ما شیعه امیرالمؤمنین(ع) هستیم، باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه‏چیز، از او تبعیت داشته باشند. (صحیفه امام، ج‏۱۸، ص‏۱۵۵)
حجت‌الاسلام‌ کارگرشورکی اظهار کرد: بنابر این مسؤلان کشور باید الگویشان رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) باشد و از ایشان تبعیت کنند تا کشورنمونه داشته باشیم والگو خوبی برای جهان اسلام شود.

captcha