آغاز به کار جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ در بابلسر
کد خبر: 3742720
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

آغاز به کار جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ در بابلسر

گروه فرهنگی- پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ  هفتم شهریور ماه 97  در مجتمع توریستی میزبان بابلسر آغاز به کارکرد.

آغاز به کار جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ در بابلسر    

به گزارش ایکنا از مازندران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ هفتم شهریور ماه 97 توسط واحد نمایش حوزه هنری مازندران و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، موسسه فرهنگی و هنری میزبان بابلسر، شورای اسلامی و شهرداری ساری و با حضور هیئت داوران این جشنواره  مریم معترف»،  «مارال فرجاد»و «اعظم بروجردی» به عنوان هیئت داوران پانزدهمین جشنواره تیرنگ در مجتمع توریستی میزبان بابلسر آغاز به کارکرد.

در آیین افتتاحیه این جشنواره، نمایشهای آیینی «آش گزنه آخر چهارشنبه» نوشته و کارگردانی امیر ارسلان مهدوی، «بمانی زای» نوشته و کارگردانی صادق حسین پور، «پرواز بر فراز صندوق گمشده» نوشته و کارگردانی فرشاد حسینی، «روح الله» نوشته و کارگردانی محسن اردشیر و «مجلس نامه آرش» نوشته حمید ناطقی و کارگردانی سحر محسنی  در محوطه مجتمع توریستی میزبان به اجرا در آمدند.

اجرای نمایش«مجلس نامه آرش» نوشته حمید ناطقی و کارگردانی سحر محسنی که  پنجمین اجرا در روز اول جشنواره بود یکی از اجراهای قوی و موفق در این روز بود که توانست پس از چند اجرای خسته کننده و نسبتا خسته کننده خستگی را از تن تماشاکنان و شرکت کنندگان در این جشنواره بیرون سازد.

در این نمایش نگار باقری، محمد صادق قادی، مارال پایدار، امیرحسین گلستانی، سحرمحسنی و علی ربیحا ویپور به عنوان بازیگران فرم و سید امین موسوی کیاسری، ابوالفضل اسکندرزاده و میلاد محمد نژاد به عنوان بازیگران فیزیکال به  ایفای نقش پرداختند.حمید ناطقی  به عنوان مشاورکارگردان در این نمایش همکاری داشت و میلاد محمد نژاد، علی ربیحا ویپور و محمد رضا حبیب زاده به عنوان دستیاران کارگردان، آرزو محمدیون شبستری منشی و مدیر صحنه، مهدی میرزایی دستیار صحنه، هادی احمدی ساخت موسیقی، حمید ناطقی پخش موسیقی و طراحی صحنه، سحر محسنی کیاسری طراحی صحنه، مارال ناطقی و سحر محسنی کیاسری طراحی لباس، محمد رضا اصغر پور طراحی پوستر، بروشور و عکاسی این نمایش را بر عهده داشتند.

بر اساس این گزارش کمیل طالبی، عارف اصغری لاریمی، یاسر کعبه بنیه جوله، کامیار سلطان خواه ، نیایش مهدوی،محمد سعیدی ،ضحی مینا و فاطمه مهدوی ملکی به عنوان گروه نوازندگان این نمایش  را یاری گر بودند.

به گزارش ایکنا خلاصه داستان این نمایش می پردازد به ماجرای عروسی یکی از اهالی محل که پس از مراسم عروسی با وجود نیرو های اهریمنی و حمله به مرزو بوم ایران به مقابله با دشمنان اهریمنی می پردازد و  با گریزی به قدیم  و تجسمی از آرش کمانگیر  و استفاده ازنماد های دفاع مقدس ، جان خودش را برای بقای خاکش  فدا می کند.   نمایش با شروعی قدرتمند کار خود را آغاز کرد و از موسیقی زنده بهره مند بود که از نکات مثبت این نمایش یه شمار می آمد.

بازیگران گروه فرم به خوبی از عهده کار خود بر آمدند و به خوبی پیام خود را به تماشاکنان انتقال می دادند .بازی بسیار قوی بازیگران مجال صحبت تماشاگران با یکدیگر را گرفته بود و  دقت در دیدن نمایش را افزایش داده بود.

تابلو سازی‌های بسیار زیبا و پر معنی مخصوصا در پایان کار که آرش تیر برکمان قرار می دهد پایان خوبی را از نمایش برجای گذاشت. با توجه به اینکه نمایش در فضای باز صورت پذیرفت در برخی اوقات جمعی از تماشاگران که در نقطه دورتر از بازیگران  زن قرار داشتند صدا را به خوبی حس نمی کردند.استفاده از موسیقی زنده و انتخاب موسیقی مناسب در طول اجرای نمایش،خصوصا در انتهای نمایش  کمک بسزایی  در اجرا  به همراه داشت.

در پایان می توان گفت که کارگردان به بیش از 90 درصد از اهداف خود در جهت اجرای خوب نمایش دست یافته بود و رضایت کامل تماشاگران  را در پایان  همراه داشت.

انتهای پیام

حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

captcha