فرهنگ علوی؛ مروج عدالت اجتماعی و سعادت الهی
کد خبر: 3742773
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

فرهنگ علوی؛ مروج عدالت اجتماعی و سعادت الهی

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر بر ترویج فرهنگ علوی در جامعه و به ویژه نظام خانواده تاکید کرد و گفت: فرهنگ علوی مروج عدالت اجتماعی و سعادت الهی برای مسلمانان خداجوی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، طی آئینی مراسم جشن بزرگ عید یَومُ اَهلِ بَیتِ مُحَمّدٍ(ص) و یَومُ فِیهِ مَرضَاۀُ الرَّحمنِ و روز مبارزه با تروریسم، ظهر دیروز، 8 شهریورماه مصادف با 18 ذی الحجه، از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر و با همکاری کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) و سپاه امام صادق(ع) و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر با تلاوت عبدالله محبوبی در محل مصلای جمعه این شهر آغاز شد.

ترویج فرهنگ علوی در نظام خانواده

حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در مراسم جشن عید «غدیر خم» شهرستان بوشهر از نقش‌آفرینان و خادمین و ارادتمندان جشن عِیدُ الله الاَکبَرِ تشکر و قدردانی کرد و گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر با هدایتها و رهنمودهای عالمانه و دانش بنیان آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر تا کنون گامهای بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ علوی در جامعه و به ویژه نظام خانواده برداشته است.

فرهنگ علوی؛ مروج عدالت اجتماعی و سعادت الهی

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ علوی مروج عدالت اجتماعی و سعادت الهی برای مسلمانان خداجوی است، افزود: دوره‌های آموزش عمومی غدیرشناسی در طی سال برای تمامی اقشار جامعه در ایام میلاد، شهادت و جشن عید امامت حضرت امیرالمومنین علی(ع) در شهرها و روستاهای استان بوشهر برگزار می‌شود.

اطعام امیرالمومنین(ع) در بیش از 60 برنامه جشن عید غدیر خم

کارگر به برگزاری بیش از 60 برنامه جشن عید غدیر خم توسط هیئت‌های مذهبی و با سخنرانی روحانیون در مساجد و بقاع متبرکه خبرداد و اظهار کرد: مراسم جشن در 40 آستان امامزادگان مقدس و مساجد در سطح 10 شهرستان بوشهر برگزار می‌شود و پایگاه‌های مقاومت بسیج، هلال احمر، کمیته امام امام خمینی(ره)، مسئولین اجرایی و انجمنهای مردمی در امر توزیع بیش از 5 هزار اطعام و 7 هزار و 500 پذیرایی در مساجد شهر بوشهر با عنوان اطعام امیرالمومنین(ع) با این بنیاد مشارکت و همکاری دارند.

توزیع 5800 کتاب خطبه غدیر در مراکز علمی و دانشگاهی

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر عنوان کرد: 5800 کتاب خطبه غدیر در استان بوشهر به منظور دوره‌های آموزشی و توزیع در مراکز علمی و دانشگاهی توزیع شده است.

یادآور می‌شود: سیدمحمد هاشمی فرد، شاعر اهل بیتی در این مراسم به شعرخوانی «همه تشنه جامت هستیم یا علی(ع)» پرداخت.

حامد فکوری

captcha