مسئولان برای تثبیت حقانیت خود از جان و مال مایه بگذارند
کد خبر: 3742995
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
امام جمعه هیرمند:

مسئولان برای تثبیت حقانیت خود از جان و مال مایه بگذارند

کانون خبرنگاران نبأ_ امام جمعه شهرستان هیرمند با اشاره به مباهله پیامبر(ص)، گفت: اولین درس مباهله برای همه مردم و مسئولین امروز آن هست که در لحظه خطر برای تثبیت حقانیت خود باید از جان، مال و عزیزان خود مایه بگذارند و وارد میدان شوند.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم گزمه، امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه‌های نماز جمعه، نهم شهریورماه این شهرستان که در مسجد جامع الغدیر این شهر اقامه شد، پس از توصیه به رعایت تقوا به بیان موضوع تاریخی مباهله نبی مکرم اسلام با مسیحیان نجرانی اشاره کرد و گفت: مباهله پیامبر(ص) با مسیحیان، در روز بیست‌وچهارم ذی‌الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد، پیامبر اکرم(ص) طی نامه‌ای مسیحیان نجران را به آیین اسلام دعوت کرد، مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند و پیامبر(ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.
امام جمعه هیرمند بیان کرد: وقتی مسیحیان دیدند که پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) همراه با اعضای خانواده خود و عزیزترین کسان خود یعنی حضرت علی(ع)، فاطمه الزهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) آمده است، در مقابل پیامبر تسلیم شدند.
وی همچنین افزود: وقتی مردم امامی را دیدند که حرف از ساده‌زیستی می‌زند، شیفته او شدند؛ همراه وی شدند و او را همراهی کردند.
حجت‌الاسلام گزمه در بخشی از سخنانش، با اشاره به روز تعاون گفت: تعاون و همکاری می‌تواند در تحقق رشد و شکوفایی جامعه نقشی به‌سزایی ایفا کند، باید گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همدلی در جامعه حاکم و ابتکارها و خلاقیت‌ها پدیدار شود تا جامعه از آسیب دشمنان مصون بماند.
خطیب نماز جمعه شهرستان هیرمند گفت: امروز برخی از مسئولان حرف از ساده‌زیستی می‌زنند، اما زندگی‌های اشرافی دارند، که این تظاهر موجب خشم مردم می‌شود.
امام جمعه شهرستان هیرمند ضمن اشاره به حضور رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی ایران طی روزهای گذشته گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دقت داشته باشند تا در این دوران سختی و گذر از فشار اقتصادی و جنگ روانی دشمن، درگیر مسائلی که کار را سخت‌تر کند، نشوند.
وی بیان داشت: دولت نباید همه کارها را به مجلس واگذار کند. رئیس جمهور خودش باید افرادی را که ناکارآمد هستند، برکنار و افراد جهادی و انقلابی را جایگزین آن‌ها کند.
امام جمعه شهرستان هیرمند به ثواب اطعام در روز غدیر اشاره کرد و گفت: اطعام غذا در روز عید غدیر بسیار سفارش شده و دارای ارزش و جایگاه بالایی است، به‌طوری‌که اطعام یک نفر در این روز به اندازه آن است که انسان همه انبیاء الهی را اطعام داده باشد. به همت گروه‌های جهادی امسال هم مانند سال‌های قبل، بیش از بیست هزار پرس غذای گرم بین مردم در روستاها و محافل و مجالسی که به عشق حضرت علی(ع) برگزار شده بود، توزیع شد.
وی در پایان بیان کرد: امیدواریم که این سنت حسنه که چند سالی است در منطقه سیستان شروع شده، همچنان ادامه داشته باشد.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام

captcha